Bullet Coffe

Jag vet att detta låter jätte äckligt ( när jag skriver vad den innehåller ). Jag var väldigt skeptisk när jag läste om de så jag vågade inte göra de till frukosten. Men som ett mellanmål testade jag och var beredd på att hälla ut de. Men de behövdes verkligen inte.
 
När man äter LCHF tror många att de är fritt fram att hälla i sig grädde och mejeriprodukter. Och visst kan man de, men för många hämmar mejeriprodukter viktnedgången.
Så för er som har grädde/ mjölk i kaffet är detta ett alternativ. Kännslan är kaffe med grädde men smak av lite kokos. Mättande och en bra start på dagen.
Mängden är ju individuell  hur man vill.
Så här blandade jag:
2 dl kaffe
2msk kokosfett ( ekologiskt )
1 msk smör
 
Blanda och kör med stavmixern.
 
Gillar man inte kokos smak finns de smak och luktfri kokos.
 
Kokosfett/ olja är bra för förbränningen och ett nyttigt fett ( inte de du kan hitta i hyllan i din vanliga matbutik ) De finns i hälsokostbutiker, och de finns mängder i närbutiker. Bland annat:
LCHFbutiken
Bodystore

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0