Sjukt trött

Ja de är jag. Inte trött trött så jag vill sova, men trött på utbrott, gnäll, skrik, slag i dörrar, barn ( E ) som ljuger om allt, tar saker som inte är hans och ljuger om de. Skyller allt på Liam som inte ens har vart hemma på 3 dagar.

Jag ( vi ) har tagit beslutet om att ansöka om avlastnings familj. Men jag kan inte göra någonting innan psykologen kommer tillbaka från semestern eftersom vi är mitt i en utredning.
När jag googlar avlastnings familj kommer jag bara in på länkar som handlar om att man vill bli avlastningsfamilj. Men de är ju inte de jag vill få info om. Så jag vill att psykologen ska hjälpa mig med detta.

Och ni ( om de är någon ) som tänker att vi inte borde skaffa fler barn pga detta så är de inte antalet barn som spelar in. Idag har vi 3 barn men de är bara 1 barn som vi har problem med. Om vi har ett barn till eller inte spelar ingen roll. För problemet finns redan, och de spelar ingen roll om han får tid själv eller om vi är hela familjen, utbrotten och skrikandet är oavsett.
Tidigare har de gått att åka iväg och han har kunnat sköta sig någorlunda.
Men sista veckorna har de inte spelat någon roll, de går utför och nu kan vi inte åka någonstans utan att vara rädda för utbrotten som vi inte kan handskas med.

Så fram till utredning stannar vi hemma. För jag känner mig för osäker att åka iväg med honom. Och att dalta med honom gör bara allt värre. Han blir olidlig att ha att göra med efter de. Raka rör är de enda som kan funka om något fungerar

Vet inte vad jag ville med detta inlägg, bara skriva av mig tror jag. Få ur mig sånt man håller inne med.

Chaparral dag 2

Morgonen började sådär. Ingenting var bra. Griniga miner så fort jag sa någonting.
Skrik när han inte fick som han ville direkt. Berättade att vi behövde gå till campingens service butik efter frukosten och gud hjälpe vilket utbrott som kom då.

Frukosten gick bra och han följde med till campingen utan protester.
På vägen hem skulle han titta på ett tåg som finns där. Sa till han att han inte skulle klättra upp för han kommer inte kunna ta sig ner. Och jag kan inte lyfta honom för då får jag så ont i magen. Vände mig om för att hjälpa Leya med en sak. Och vad gör E då? Jo klättrar upp och kommer inte ner. Börjar skrika som en gris. Alla vände sig om och titta. Gud som jag skämdes. ( redan här skulle jag avbrutit denna dag ) fick ner han och han fortsatte skrika hela vägen till hotellet.

Väl där fick jag honom att sova igen. Ända chansen att vi inte skulle åka hem direkt. Jag var helt slut.
När han sovit ca 1 timme var han på bättre humör så vi gick in till parken.
Gick till tivolit som jag lovat för denna dagen. Han fick åka så mycket han ville ( berg och dalbanan som han åkte i mängder förra gången vi var där fick han inte åka nu, de är 120cm gräns på den. Inget dem sa något om sist ). Så E var mycket besviken på de men åkte annat istället.

Spelade 4 nummer på chokladhjulet, Elias tog 16 och 17 och jag 21 och 22.
Och 21 vann guldvinst. Fick välja vilken choklad vi ville. Och toblerone är ju så gott :-) 2kg.
Gick till hotellet och lämnade chokladen och in igen för lite lunch.
Efter detta vet jag inte vad som hände. Men varje gång jag sa något som E inte tyckte var bra slängde han sig på backen och skrek. Fick han inte popcorn på sekunden skrek han. Frågade han något och han inte fick de svaret han ville skrek han och jag skämdes. Sista utbrottet fick han när jag sa att jag behövde gå och byta blöja på Leya för att hon hade bajsat. Gud som han skrek. Jag bara gick. Ville inte ens vara nära honom. Han gick efter, och gallskrek. Bytte på Leya och han skrek. Sen gick jag till hotellet och packade ihop allt och packade in i bilen. Checkade ut en dag tidigare från hotellet och tårarna bara rann på mig. Så arg, förbannad, besviken och jag skämdes över mitt barn. ( hjälper ju inte med alla gravidhormoner heller och värmen )

Så denna dag vill jag radera ut från mitt liv. Åker ingenstans mer med honom. Kommer stanna hemma. B får åka ensam på saker med dem små hedanefter, de går inte att ha med honom bland folk.

Längtar så efter att psykologen ska börja jobba igen. Måste prata med henne. Måste få hjälp med en sak, vill att hon ska hjälpa mig att ta kontakten. Har svårt att ta första kontakten själv.
Men nu får de vara nog. Hans beteende förstör hela vår familj

Chaparral dag 1

Vår semester blev inte som planerat. Väldigt besviken och arg.

Vi kom till High Chaparral på Söndag vid 12.30 och gick då in i parken direkt. Började med att äta lunch på Bonanza där dem har buffé. Leya äter dessutom gratis där.
Sen uppgraderade vi Elias med större pistol och skott.
Sen gick vi runt och tittade på massa grejer. Tivolit sparade vi till Måndagen.

Vid 15.30 gick vi och checkade in på hotellet och bar in våra saker.
Sen gick vi in igen och Elias lekte vid Buffalo City ett par timmar. Tog en liten fika paus bara. Elias hittade en kompis ganska fort och dem bytte vapen med varandra en stund. Killen hade en pilbåge och Elias gillade den direkt.

Kl 19 stängde parken och då gick vi ut och åt middag. Elias och Leya delade på en chicken nuggets med pommes ( Leya äter otroligt dåligt när vi är iväg ). Jag åt stekt lax med potatisbakelse. Så underbart god mat. Detta var på restaurang Diligensen.

När vi kom till hotellet igen duschade vi och sen var de läggdags för Leya. Elias satt i sängen och spelade på sin ipad.
De var så varmt så vi hade öppet fönster hela natten men de var vindstilla. Höll på att flyta bort.

Nackdelen att bo på hotellet i 2 bädds rum är att man delar dusch och toalett med andra. Och dessa toaletter lät som de var krig i korridoren. Så varje gång någon var på toa vaknade man till. Gick någon utanför dörren lät de som att dem var inne på rummet. Så om vi åker till Chaparral igen blir de stuga. Aldrig mera hotellet.
Kl 5 svalnade de av så jag somnade till. Kl 6.30 vaknade Elias.

Otursfågel

Liam är vår lilla otursfågel. Han slår sig ofta och skadar sig ofta.

Idag var han klåfingrig och lekte med Elias skolbänk. Och vips så föll locket ner på hans tumme så han klämde den.
Fast plåster på så hjälpte de en del. Hello Kitty plåster gör susen på de mesta

Grattis

Säger Grattis till Hanna och Jonny som den 25 Juli blev man och hustru.
Hoppas ni har en bra bröllopsresa på Island.
Även till Mona och Daniel säger vi grattis till.

Frukosten

Precis när vi satte oss och skulle äta frukost började de åska. Fick springa ut och ta in tvätten som hängde ute sen igår.
Regnet kom också efter en stund.

Regnet behövs, de säger jag ingenting om. De är så torrt i marken.

Känns lite osäkert inför imorgon när jag, Elias och Leya åker till High Chaparral. Men hoppas på de bästa. Regnar de inte konstant så går de ju ändå.

Sovsällskap

Satt uppe med Liam länge igår utan att han visade minsta täcken på att vilja sova.
Efter nästan en timme tror jag de var gav jag upp. Och Liam gick med mig ner och busade med pappa lite.

Vi bestämde att jag och Liam sov i stora sängen i natt, jag har ju sovit 2 halva nätter på soffan i rad nu. Och pappa ville inte lägga sig tidigt, jag var jätte trött.

Om vi ligger alla 3 i sängen ligger Liam så nära mig att jag inte kan röra mig och då kan jag inte sova. Så soffan är då ett bättre alternativ.

Även i natt har han smugit sig nära mig i sängen så jag har vaknat, men flyttat honom och han somnat om.
Har sovit sådär men bättre än andra nätter.

Planering

Ändrade lite i planeringen.

Jag bokade om hotellet. Skulle åkt 1-2 Augusti men valde att åka 28-30 Juli istället.
Bosse och Liam åker ju till Stockholm då. Och de är ju pojkarna som vi behöver sära på mest. Och Leya är inga större problem att ha med sig, vi kan ändå göra allt Elias vill göra. Så jag, Elias och Leya åker på semester när dem andra jobbar.

Så nu ska de tvättas och packas igen för en tur till High Chaparral. Tror att jag tycker de är roligare än Elias. Haha.
Han vet ännu inte om att vi ska åka igen. För då kommer de vara ett himla tjat om de tills vi åker. Så han får veta samma dag.

RUL

Idag var vi på RUL.
Blev flyttad 4 dagar bakåt vilket gör att BF nu är 22 December.
Allt såg bra ut, och anledningen till att jag inte känt bebisen ännu är att moderkakan ligger i framvägg denna gången.
Och barnmorskan sa att vi väntade en pojke vad hon kunde se. Så mina tankar var rätt.

Tiden går

Snart halva tiden har gått. Mår bra fast har noll tålamod. Men tror inte de har med graviditeten att göra utan snarare situationen hemma gör att tålamodet är uselt och humöret med.

Idag ska vi åka på ultraljud. Ska bli spännande att se om allt är som de ska.
Denna bebisen har jag bara känt sparka någon enstaka gång. Och dem andra har jag känt tydligt från vecka 16.
Men har sammandragningar i magen så har känt mig lugn ändå.

Hej

Hej nya bilen

Hej då

Hej då Seat Alhambra. Du har vart go att köra men kostat jäkligt mycket i reparationer.
Nu är du inbytt mot en pickup pendlarbil till Bosse.

Ute

Liam gick upp och la sig en stund förut och efter de åt vi lunch och sen gick vi ut.
Klippte gräset på framsidan och halva baksidan, för sen tröttnade Liam och var på Leya hela tiden. Pappa får ta resten i kväll.

Fyllde poolen gjorde vi och jag solade under tiden medan barnen lekte.

Sen hade vi lite picknick ute, Liam gick in och la sig igen och Leya somnade nu sittandes i vagnen

Semester

Har bokat ett hotell rum till mig och Elias på High Chaparral 1-2 Augusti.
Egentid med massa roligt att hitta på. Och göra allt han vill under dagen och inte behöva anpassa de för dem små.
Bara ta de som de kommer.

Ska bli mysigt. Hoppas han är på bra humör också.

High Chaparral

Vi lånade en 8sitsig buss hos bilhandlaren i Kinna där vi kommer köpa bil i oktober.
Vi fick låna den gratis för att prova på den innan köp.

På Torsdagen packade vi in oss i bilen och körde mot High Chaparral.
Vi fick vänta till kl 15 innan vi fick vår stuga men var inne på området tills dess.
Barnen härjade runt i västen byn och på tivolit och åkte massor av karuseller.
Elias var tuff och åkte "berg och dalbanan" själv. Flera gånger för han gillade den så mycket.

Gick och installerade oss i stugan innan vi gick tillbaka in igen för ännu en runda på tivolit.

Tillbaka i stugan när parken stängde och grillade korv till kvällsmat.
Liam var inga problem och lägga den kvällen och Elias stannade ute och lekte med andra barn i stugorna och de gick jätte bra.
Han somnade fort han med när han la sig.
Leya däremot var så övertrött att hon inte kom till ro. Hon skulle bara vara hos mamma, pappa gick bra om pappa stod och gungade med henne.
Men sova ville hon inte, skrek när vi la henne.
Tillslut fick pappa henne att somna och då sov hon gott hela natten.

Frukosten åt vi på hotellets resturang. Och vilken frukost. Fanns mängder att välja på.
Sen packade vi ihop oss och lastade in i bilen för att checka ut. Sen in i parken igen för att kika på allt annat som inte hanns med dagen innan.

Elias var på dåligt humör hela dagen och stämningen därefter.
Ganska skönt när vi kom hem till sina egna saker igen.

Lite bilder från Chaparral

Klant

Jag är en klant idag

Säng

Idag åkte jag och Liam till Ikea i Kållered och skulle köpa en säng till honom. Egentligen skulle Elias få en annan säng, och Liam ta hans säng. Men enl Ikeas hemsida skulle den sängen utgå och fanns inte på lager. Så Liam skulle få en säng.

Men när vi kom dit så hade dem den sängen ändå, fast en annan färg som dem inte fått ut på hemsidan ännu.
Så istället för blå så var den vit, vilket passar bättre i hans rum som har andra vita möbler.

Så de blev en säng till Elias iaf så får Liam ta Elias säng.
Hittade även en skrivbordsstol till Elias för 99kr

Aj

Elias sprang ifrån mig förut. Han drog T i håret och när jag ropa att han skulle komma sprang han iväg. Så jag fick springa efter för att få tag i han.
Och satan vad ont jag har nu.

E fick gå och lägga sig direkt, med tvång.
Dem andra la sig kl 19. Skönt att ha ungefär samma läggtider även på semestern.

Liam somnade 3 min efter att jag satte mig i fotöljen. Så läggningen går bättre, bara de att natten blir hysterisk ( hjälper inte att lägga honom senare )

Lördag

På Lördagen tog vi en lugn morgon med Jonna och Lana. Elias var på toppen humör ( NOT ) så mitt humör var därefter. Förlåt Jonna.

Sen när Jonna och Lana åkte vidare mot varberg satte vi oss i bilen och åkte till Björketorp på marknad. Men herregud så dammigt. Parkeringen var på en stor åker och de rök om allt. Vi var kålsvarta när vi åkte därifrån.
Dem hade helikopter på plats och ville man åka med en tur fick man betala 300kr för vuxen och 200kr för barn. Aldrig i livet att jag skulle lägga den pengarna på de.
Sen blev de en tur till Varberg. Men de var något event där så de var knökat i folk så vi valde att hoppa över att gå där.

Åkte till Björkängs havsbad så barnen fick bada och fika innan vi åkte till Björkängs vägkrog och åt middag.

När vi kom hem var de lagom att lägga barnen.

Jag snöt mig flera gånger under kvällen ( allergi ). Och de var svart ( ursäkta info ) men då förstår ni att de danmade i björketorp. De kan inte h vart hälsosamt.

Besök

Igår kom Jonna och Lana på besök.
Blev tacos till middag och sen ute vistelse i trädgården. Barnen badade pool. När Leya väl lärde sig att gå i och ur så var de roligare än att bada :-)

Liam är vår lilla otursfågel. Han ramlade på stenplattorna med ansiktet före och läppen fick en smäll.

Sen när vi fått alla barn att somna plockade vi fram skaldjuren som Bosse köpte.
Krabba ( till mig och Jonna ) kräftor och räkor. Så gott.

Sofffan

Soffan kom igår. Och Bosse började sätta ihop den.
Men de fanns ingen beskrivning och många delar var den i.
Så de fick bli att ringa så dem mejlade en beskrivning till oss.

Den är supergo att sitta i.

Dhl igen

Alltså. Igår gick jag ju in på deras hemsida och accepterade dagens datum för leverans av soffan.
Alltså är jag ju hemma för annars skulle jag ju inte välja denna dag eller?

Kl 7 imorse blev jag väckt av att hem tele ringde och de var dhl som skulle kontrollera att jag var hemma idag. Så att han inte lastade soffan i onödan.

Varför ska dem dubbelkolla? Först de sjuka att man ska acceptera på deras hemsida och sen ringa tidigt innan dem lastar.

Dhl

Åhh så trött jag blir. Egentligen inte på dhl utan på mig själv.
Fick ett sms av dem att dem skulle komma med soffan 9/7 mellan 9-10. Så jag läste inte hela utan planerade bara att dem skulle komma.

Men saken var den att man var tvungen att gå in på deras hemsida och acceptera att dem kom då. Så de vart ingen soffa eftersom jag missat detta.

Så nu ska den komma imorgon. Jaja

Klart

Nu är Elias rum klart. Urröjt och städat. Bara möblerna som ska komma in.

Blev nöjd med nya väggen som är en stor griffeltavla

Målning

Idag har vi målat klart Liams rum. Bara lite kvar i fönstret som ska tas när vi kommer hem sen.
Elias rum blir målningen också klar idag. Jag och Bosse har målat varsinn gång på griffeltavel väggen och varsin gång i fönstret.
Nu ska tapeterna upp i vardagsrummet också.

Jag och Bosse ska åka och titta på en bil snart och fixa fönsterbrädor till Elias och Liam.
Farfar är barnvakt, hoppas innerligt att barnen sköter sig.
Jag har inte hört något från farmor så de går säkert bra med Liam ute i husvagnen.

Poolen är nu fylld för barnen att bada i em och Leya har vart ute och krypt i gräset.
Hon har vart så duktig och suttit och tittat när vi målat och vart med pappa.

Vägg

På Söndagen hände de en hel del. Reglarna sattes upp och gips skivor skruvades på plats. En omgång spackling på plats med.
Pojkarna badade i polen en stund och Leya när jon hade vaknat.

Idag åkte jag till Varberg och lämnade Liam till farmor och Gert. Tog med mig Leya så blev de lugnare för farfar och pappa att jobba.
Liam ska sova i husvagnen för första gången.

När jag kom hem från Varberg och Ullared gick jag på och började slipa fönster karmen i Elias nya rum och dörrkarmen.
Sen en omgång med grundfärg.

Sen gick jag på och slipade i Liams rum och målade grundfärg där med.
Sen var de paus och kvällsmat innan en omgång grundfärg till målades. Bosse körde en omgång i Liams rum och jag i Elias rum.

Jag är helt slut så nu måste jag sov.
Natti

Vakna

Att vakna 2,5 tim efter att man somnat och inte kunna somna om är inte roligt. Ligger och vrider och vänder mig men de går inte. Suck!

Pratat

Psykologen ringde och jag fick pratat med henne om hur denna veckan har varit sen E började träffa henne.

Jag har vart lite rädd att hon inte sett hela bilden. För när vi är hos henne så har han skärpt sig. Visst han har inte kunnat sitta still och han har försökt börja med andra saker osv men ändå vart lugn mot vad han är i vardagen.
Men hon hade sett de mesta sa hon och hon går även på vad jag har berättat och vad förskolan sagt osv.

Om 5 veckor, efter semestern, får vi veta bedömningen. Om de går vidare till BUP eller inte. Men psykologen trode att de går vidare utan att ha sammanställt allt.
Då börjar ännu en prosess på några månader.
Så de är ju bara första delen i utredningen som är klar.

Jag hoppades ju på att utredningen skulle vara klar innan bebis kommer, så hoppas de inte är köer till utredningarna på BUP.

Vi kommer iaf vara 2 under semestern som kan turas om. Och vi kan dela på pojkarna där konflikterna oftast uppstår.

Natt

Ännu en natt utan sömn.
Läggningen på barnen gick ju på bara 35 min igår istället för 1,5-2 tim som de vart tidigare i veckan.
Jag la mig 21.30 och vid 22 började Liam med sitt hysteriska skrikande. Fram till kl 02.
Vet inte vad som har hänt. Han har aldrig vaknat så innan eller vart ledsen vid läggningar.
Vi är inte vana vid detta, alla tre har vi bara lagt och gått därifrån sen början. Och dem har sovit bra.
Fram till nu när både L & L börjat krångla vid läggning, samtidigt.

Får se hur de blir när pappa ör hemma. Liam frågar efter pappa så fort han vaknar och är jätte ledsen när pappa inte är hemma

Tredje och sista

Idag var jag och Elias på tredje och sista mötet med psykologen.
De gjordes uppgifter där E fick rita sträck på rätt plats och fler frågor om allmänna saker.

En fråga han fick var: vad är de som har blöja och kryper?
Elias svar var då Leya. ( de hon ville komma fram till var ju bebis )

Jag kände att jag behöver prata en gång till innan hon gör utvärderingen. För denna veckan har vart så mycket kaos att jag känner att jag behöver tips. Även på dagis har de vart svårare än vanligt.
Känner att jag inte bara kan släppa de nu och vara hemma 4 veckor utan någonting.
Så jag fick en telefontid med henne imorgon.
Hoppas barnen håller sig lugna så att jag kan prata då.

Bilden är på fiskarna som är i dammen utanför sjukhuset.

Veckan som gått

Nu har de gått en vecka sen första mötet med psykologen för Elias. Veckan har vart allt annat än bra.
Allt har förstorats upp och vart bråk och tjuriga miner om allt.

Elias har väckt dem små sent på kvällen, så dem har vart jätte ledsna och svårt att somna igen.
Han har väckt dem runt 5 på morgonen igen, vilket har resulterat i jätte trötta små med väldigt gnälligt humör.

Detta har gjort att jag har vart på dåligt humör och med alla gravid hormoner har jag bara suttit och grinat några timmar om dagen.
Har vart helt slutkörd rent ut sagt.
E har fått flytta ner till källaren igen sen helgen. Och de har gått över förväntan. Han sover bra både på natten och på vilan. Han är piggare och på bättre humör.
Ingen som han "måste" väcka när han vaknar.

Hoppas de fortsätter så när han får de nya rummet.

Imorgon är sista mötet med psykologen för Elias. Känns lite tungt att de är semester nästa vecka för vi har inte hunnit prata om hur vi ska handskas ned E. Och med 4 veckor hemma utan dagis känns de lite stressande tycker jag. Men jag är iaf inte ensam så vi löser de säkert på något vis. Jag hoppas att psykologen har satt ihop något efter semestern som kan vara till någon hjälp.