God morgon Torsdag

Nu börjar allt att falla på plats. 

När de gäller skolan har vi nu kommit fram till ( Bosse, jag och M ) att de är rektorn som fallerat totalt. Det är inte lärarna. Dem har utgått efter sina regler, tystnadsplikter osv. 
Men, när vi hade de stora mötet i våras så bestämdes de att ALL information kring Elias skulle gå vidare till ALL personal som har med Elias att göra. 
Men den läraren Elias hade i förskoleklassen får inte lämna ut ALL information själv. Utan där skulle ju då rektorn meddelat nuvarande lärare vilket hon inte gjort. 

Imorgon fredag ska ett möte hållas 13.15. Som rektorn och M på socialen bestämt. Jag kommer inte närvara, men när jag frågade A-K ( Elias assistent ) idag på morgonen hur dem gör med Elias under tiden så visste hon inte att de skulle vara ett möte. Ännu ett fel från rektorn att inte gått vidare med information till lärarna. 

Jaja, jag blir iaf lättad över att veta att de inte är jag som fallerat i informationen utan de är rektorn. Inte konstigt att lärarna inte vet vad som ska göra. 

Igår var vi på första inskolningen till korttidsboendet för Elias. De var mest information om stället och Elias fick berätta lite om sig själv och familjen. 
Elias är beviljad varannan helg som avlastning för familjen. Men vägen dit kommer ta lite tid med inskolning. Men att veta att de är på gång känns riktigt bra. 

De ska bli spännande att se vad dem kommer fram till på mötet imorgon. 

Nu får de bli en kaffe till innan kontoret får sig ett besök 😊

Kommentarer
Postat av: Lisa Karlberg

Hoppas han trivs med korttidsboendet! Hade en gammal skolkamrat som hade båda sina söner på ett sånt en helg i månaden (tror jag), och det funkade jättebra!

2016-01-28 @ 19:43:43
URL: http://lamadjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0