Mat

Jag älskar mat. Både nyttig och onyttig. Sötsaker och nyttigt mellanmål. 

Jag har svårt att veta när jag är mätt innan jag är proppmätt och då har jag ju ätit för mycket. Detta är ett stort problem för mig. För de spelar ingen roll om jag äter nyttigt eller ej. Jag äter för mycket och därav svårt att gå ner i vikt. 

Men sen jag börjat äta chiapudding en gång om dagen så känner jag mig mätt fortare. Och äter jag lite mer än jag borde så mår jag dåligt. Detta har hjälp mig att äta mindre. 


Chia frön smakar ingenting, men med vaniljpulver ( inte vaniljsocker ) och krossade hallon blir de jätte gott 

Jag har även lärt mig äta keso. Vilket jag har haft svårt för tidigare. Men mättar bra med liten portion. 

Keso, lite grädde, nötter, fröer, banan, hallon och torkade blåbär och 2 kokta ägg

Bra start på dagen och mättnaden håller i sig länge. 

Dessa mål äter jag varje dag. + en middag. 
Sötsuget håller sig undan sålänge jag skippar kolhydraterna. 

När vi var på kalas hos en av mina bröder hade dem gjort ris ala Malta med keso istället för grötris. Bara blanda keso med vispad grädde. Perfekt som efterrätt istället för sötsaker eller som ett snabbt mellanmål. 

Jag ska verkligen försöka med maten nu. För jag mår bättre och känner mig piggare om jag skippar kolhydrater. Däremot ska jag inte vara så strikt som jag var förr, för då blir de jobbigt när man ska iväg någonstans. 

Dags att föra iordning inför en dag på sjukhuset med Theo

Kommentarer
Postat av: Lisa Karlberg

Jag äter lagom stora portioner och lagom ofta, och rör mycket på mig. Och sedan dricker jag asmycket cola äter godis nästan varje dag. Fail. Hahaha

Tror inte att barnen har lärt sig att vara elaka. Sienna är det ibland, och vi har inte lärt henne det. Tror det handlar om att hitta sig själv samt någon kvarleva från evolutionen: att utesluta den som är annorlunda. Tom djur gör ju det. Däremot tror jag att vi kan lära våra barn att trotsa instinkterna och låta alla vara med. :)

2015-10-21 @ 17:52:02
URL: http://lamadjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0