Jobb

Så, för ganska så exakt ett år sedan pratade jag om att söka andra jobb. Att komma hemifrån lite. 
Men så hände allt med Elias och jag mådde riktigt dåligt. La de lite på is och vi löste de på annat vis. 
Tänkte inte så mycket på de förrän för ett par veckor sedan. Då började jag tänka på de igen. 
Så frågade Frida mig, för hennes brors sambo behövde vikarier till sitt jobb. 

Jomen visst lämna mitt nummer så får vi se om de hör av sig. 
Igår kväll ( Torsdag ) hade Frida lämnat numret och idag ( Fredag ) vid 9.20 ringde dem. 
Dem är nog i stort behov av vikarier 😊

Så på Tisdag ska jag dit och träffa chefen så får vi se vad dem säger. 

Hon frågade lite i telefonen ang vad jag jobbat med tidigare. Och vad jag gjort senaste åren. Öh, jo men jag har vart föräldraledig/ jobbat för sambon i 5år. Men innan de jobbade jag innom äldrevården. 

Känner mig ringrostig. Behöver nog lite introduktion att komma igång igen. Men ser de inte som något problem. Jag har ju övat omvårdnad även under föräldraledigheten fast på barnen. 

De ska iaf bli kul, och jag hoppas dem vill ha mig där. Jag är nu redo att gå ut i arbetslivet  igen och träffa lite nya människor. 
Samtidigt som de känns lite skrämmande då jag faktiskt har vart hemma i 5år.





Kommentarer
Postat av: Hanna

Tror det hade varit toppen! Lite andrum och fikaraster med andra vuxna 👍 lycka till☺️

2015-10-30 @ 19:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0