Spännande

I Tisdags var jag på arbetsintervju. (Förstår inte varför man ska vara så nervös inför sånt egentligen, man ska ju vara sig själv ) 
Men de gick iaf bra. Chefen visade mig runt i lokalerna och presenterade mig för personal, att jag var en ny vikarie. 
Vi fick en bra första kontakt och hon skulle bara kolla mes sin chef så att allt var ok. 
Idag ringde hon tillbaka och sa att allt var ok, och att jag börjar på Fredag redan med introduktion. 
Glad över ett nytt jobb, även om de bara är som vikarie. Man får in en fot på arbetsplatsen. 
 
Men så kommer vi till förskolan. För med de nya jobbet innebär de att jag behöver lämna barnen lite tidigare för att åka till jobbet. Ca 6.15
Men med att ha barn med speciella behov och som har assistent på fritids och skola så var de negativt från dem. Gahh. 
Jag vet ju inte alltid vilka dagar jag ska jobba. De är ju de som är med att vara Tim vikarie. Man vet aldrig. 
De största problemet är ju fritids som inte har personal tidigt, utan då ska dem lämnas på förskolan, men där är dem bara 1 personal så tidigt. Och Elias behöver extra tillsyn. 

Jaja, hoppas de löst sig nu när jag suttit i telefon med kommunen och försökt förklara läget  för dem. 
Rektorn har sagt att vikarie får sättas in osv och jag ska meddela så fort jag vet hur och när jag ska jobba. 
Jo, men de är väl självklart eller? Klart jag säger till när jag själv vet. Men de är inte alltid som jag själv vet eftermiddagen innan. Utan kan bli inringd under kväll/ tidig morgon. 

Men, nu är de upp till förskolan och rektor. Mer kan jag inte göra. 
Jag får väl ändra grund schemat från 6.15 varje dag annars. 

Nä, dags att ta hand om mina sociala barn som sitter med varsin iPad ( förutom Theo som går och puttar på syskon för att ha någon att leka med )

Kommentarer
Postat av: Lisa Karlberg

Grattis till jobbet! Hoppas det löser sig med förskolan.

2015-11-05 @ 14:20:40
URL: http://lamadjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0