Kvälls jobb

De gick bra att jobba kvällen. Men får man ett larm så spricker hela tids schemat. Så låg efter 30 min från kl 16 tills jag slutade. 
Hann inte med rast och slutade 22 istället för 21.30. 
Men de gjorde inget. Glad att jag inte skulle jobba dagen efter. 

Vid 18 frös de på och vägen blev glas hal. Så de gick ju inte att köra ikapp någon tid. 
Hann med att se älg, rådjur, räv och harar också. Så lite safari mitt på kvällen. 
Jag kunde vart utan de då jag ändå avskyr att köra bil på kvällen. 

Idag söndag har jag hunnit att åka och handla, både mat och pynt. Kokat en advents skinka. 
Strukit gardiner till mellanvåningen och putsat fönster på insidan. Och hängt upp gardinerna. 
Vi har haft strömavbrott med. Lagom kul mitt i skink kokandet. 

Bosse har putsat alla fönster uppe och utsidan på mellanplan. 

Vi gjorde ett litet julbord här hemma som middag. Så gott. 

Nu är Bosse på jobb igen och barnen sover, snart jag med. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0