Händer saker

I förra veckan fick jag meddelande av grannen ang att Elias spottat på hennes son flera gånger och att han inte vill till dagis/ fritids pga detta. HELT FÖRSTÅRLIGT!
Hon hade gjort en anmälan mot Elias hos rektorn för kränkande beteende. 

Jag blev så fly förbannad. ( inte på grannen utan skolan )
Hur mycket ska man orka med? Jag är under isen och vette fan hur mycket mer jag orkar. 

Jag är arg på skolan, som vet om situationen, dem berättar inte detta för mig. Hans assistent stod ändå bredvid när de hände. Hon berättade för den andra föräldern men inte mig. 
Rektorn hade bara sagt att hon skulle prata med Elias på måndagen i skolan. Ärligt talat, vad skulle de hjälpa? De har inte hjälpt att prata innan och han vet inte konsekvenser. 
Rektorn har vart med vid så många möten, hon vet om allt ( eller så bryr hon sig inte ) 

Jag bestämde iaf att hålla Elias hemma denna veckan. 
Dels för att jag anser att rektorn inte ska prata med min son om detta utan att jag fått reda på de ( hon kunde inte ens lyfta luren och ringa till mig och berätta om anmälan )
Dels förbannad för att personal/ assistent inte kunde informera om vad som händer, utan att jag ska behöva höra av föräldrar, hade jag vetat om händelsen hade jag kanske agerat annorlunda när jag fick meddelande av grannen. 

Socialtjänsten är arg på skolan som inte berättar för mig. Ringt och skällt ut lärare och rektor. 
Familjebehandlare är arg på skolan över deras handlande när de gäller Elias. 
De är så skönt att ha dem bakom sig, då är de inte jag som överreagerar. 

Att ha Elias hemma denna veckan är de bästa jag gjort än så länge. De har satt fart på skolan på allvar.  
Nu är åtgärdsplan fixad ( fattar bara inte varför de inte kunnat gjorts tidigare då dem vetat om problemet länge )
Men när socialtjänst är inkopplat, DÅ kan de hända saker. De kan ju omöjlig vara första gången dem har ett barn med problem där nere. 

Vi ska ha ett akut möte på fredag. Skola, socialtjänsten och vi föräldrar. Hoppas även att familjebehandlarna kan vara med. 
Jag känner mig inte trygg med att lämna Elias.
Och känner mer stress ang detta än att ha honom hemma. 
Alla säger att jag måste släpps de med skolan när han är där, de är skolans ansvar. Men hur ska jag kunna släppa de? När skolan inte berättar och föräldrar kommer till mig. 

Tankarna är många, snurrar i huvudet hela tiden. 
Huvudvärk konstant, trött hela tiden och kan inte sova på natten. Detta har blivit en ond spiral en längre tid. 

Ska få en läkartid i nästa vecka. Hoppas på att få hjälp med mitt mående. 
Vår Bvc sköterska är helt underbar, henne kan jag prata med om allt. Så passade på i går när Theo var på 15mån kontrollen. 
Hon skulle boka en tid åt mig och ringa mig så jag slapp prata med någon annan i telefon. 

Nu ska Liam och Leya till dagis/ skogen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0