Hej du magsjuka

Ända sedan jullovet har magsjukan härjat nere på dagis. Jag har då valt att hålla barnen hemma eftersom jag har sån kräkfobi. 

Men nu klarade vi oss inte längre. 

Igår, lördag, kväll blev Elias dålig. Torka, byta tvätta sanera. 
Senare på kvällen blev han dålig igen och då tittade vi till dem andra med och då hade Theo också blivit dålig
Jag hade jätte ont i magen och blev skakig när jag stod upp. Och med mig vet man aldrig om de är att jag är dålig eller om de är psykiskt eftersom jag hatar magsjukan. 

Bosse tog hand om Elias, jag Theo. 
Under natten blev jag dålig och på organen kunde jag inte ta mig upp ur sängen. Jag har fått behålla vätska och lite mat under dagen men magen värker med de jag stoppar i mig. 

Leya blev dålig på sön förmiddag. 2 gånger. 
Liam vaknade efter vilan och när vi skulle äta blev han dålig. Men vi såg på han och han hann till hinken. 

Så, nu är vi 5st i familjen som väntar ut dessa 48tim. Bosse har klarat sig ännu, peppar peppar. Men nu har jag inte hans hjälp längre då han är på väg till Hudviksvall och vi ser inte han förrän på lördag em/ kväll igen. 

Nu hoppas jag att min ork kommer igång, så jag orkar med barnen. För just nu orkar jag sitta 20min ca och stå Max 5min åt gången innan allt snurrar. 





Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch din stackare! Kan inte ens föreställa mig magsjuka med fyra barn. Tur att ungarna ofta mår bättre än oss vuxna. Annars hade man lidit med dem!

2015-02-23 @ 12:45:24
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0