VAB

 VABBAR idag också. Theo är lite tät i näsan men fortfarande ingen feber

Nör jag hämtade dem andra igår frågade jag om den hade några speciella regler nör jag var hemma och VABBADE för ett barn. 

Fick då svar att dem brukar ha 8-14 för syskon. 
Åkte hem och tänkte ( är en tänkare som har svårt att finna mig i situationen ) Jag tyckte att de var konstigt att de var så annorlunda tid mot vad vi har vanligtvis. 
Kollade på kommunens hemsida och där stod de att man fick ha syskon den tid man är beviljad i vanliga fall när man vårdar ett syskon eller om man själv är sjuk. 

Så jag ringde rektorn för att kolla en extra gång vad som gäller, då förskolor kan ha olika. 
Men de var inga problem utan syskonen får komma ordinarie tid. 
Enl rektorn var de ett missförstånd, personalen menade att de flesta tar kortare dagar nör man ändå är hemma. 

Jag kan ju tycka att man då kan säga att vi brukar ha 8-14 men du har rätt till din vanliga tid. 

Nu är de ju så att jag har egentligen inget emot att barnen får kortare dag om jag är hemma med Theo. 
Men de ställer till de väldigt mycket med Elias. 
Han har en rutin som fungerar väldigt bra, och den vill jag inte bryta. För de tar väldigt lång tid att jobba in i rutinen igen om den bryts. 

Och lämna han 7 och sen ner och lämna L+L 8 känns inte bra. 
Och sen hämta L+L 14 och sen hämta E 15.30 känns inte heller bra då de blir massa fram och tillbaka och de spelar ingen roll om vi bor nära. Man måste avbryta de man håller på med flera gånger. 

Jag har haft så mycket negativt med detta dagiset de sista så jag känner att jag måste ha full koll på alla regler själv. Därav att jag ville kolla med rektorn. 
För som jag känner de ( jag kan ha fel och ibland hoppas jag verkligen att jag har de ) att ingen vågar säga hur de är för att dem är rädda för att säga fel. Men om jag som förälder ställer en fråga till en personal en gång och får svar, vill man ju att svaret ska bli desamma när någon annan frågar en annan personal. Men hör nere kan man få väldigt olika svar beroende på vilken personal man frågar. 
Därför behöver man som förälder veta från början vad som gäller, eller kolla med rektor vad som gäller. 

Jag har under dessa år här nere accepterat och ändrat tider efter dem och jag har tröttnat enormt på att vara så flexibel. 
Hade de vart ett givande och ett tagande hade jag inte sagt något. Men när de endast är jag som ska ge, då tröttnar jag. 
De få gånger barnen har behövt stanna en liten stund längre än schemat någon dag är dem på direkt om vilken dag jag hämtar tidigare. 
Men alla dem gånger jag hämtat tidigare för att dem har haft ont om personal räknas inte in.  

Åh, detta skulle inge bli ett långt gnäll inlägg, men behövde skriva av mig min frustration. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad trist att det funkar så dåligt mellan er! Jag är inte nöjd med Siennas dagis (de är ute för sällan), men de bråkar i alla fall inte om tider.

2015-08-27 @ 10:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0