Arbets helg

Denna helgen har gått i arbetets tecken. 

Både Lördagen och söndagen gick vi ut hela familjen direkt efter frukost för att greja i trädgården. 
Jag påbörjade projekt "rensa ogräs" Inget roligt jobb men de var verkligen nödvändigt. 

Den stora rabatten vid garageuppfarten blev ett stort projekt, då den var överbelamrad med ogräs. Och rododendron var vildvuxen. Men nu är den nedklippt allt ogräs borta. Bara Töjan och rododendron kvar. 

Vid källartrappen är blommorna nedklippta inför vintern, eftersom dem ändå blommat klart. 

Och rabatten på gaveln är rensad och buskarna borta. 

Jorden är borta från pallkragarna så vi kan flytta på dem till ett bättre ställe där vi kan ta tillvara på regnvattnet. 

Jag ska försöka få ordning i rabatterna med blommor jag vet vad de är 😊

Bosse har kört 2 släpvagnar med ogräs/ buskar till återvinningen, och ett par skottkärror till skogen. 

Elias har klippt lilla gräsmattan. Och Bosse har räfsat upp allt gräs efter "Robban"

Ungarna har verkligen trivts denna helgen med full fart från morgon till kväll. 

Theo avslutade Lördagen med en vurpa vid lilla trappen vig garageuppfarten. 



I stora rabatten hittade vi mängder i hallonbuskar. Barnen har plockat och ätit hela helgen, medan jag tagit bort buskarna där jag ville få de snyggt och ordnat. 

( Elias plockar hallon pt Theo)

Först ville jag flyttat buskarna, men de fanns ingen ordning bland de vildvuxna så jag valde bort dem. 

Till näsa år blir de lite smultron och jordgubbar tror jag  

Nu är de dags att lägga sig och hoppas på att min ömma kropp kommer ur sängen imorgon. 😊

Känner mig mycket nöjd över denna helgen. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Härligt när man känner att man varit effektiv! Det saknar jag redan från jobb. Sådär effektivt att vara mammaledig, när man dessutom bor i hyreslägenhet.

2015-08-10 @ 20:09:30
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0