Mycket nytt

Åh jag blir snart galen. 

Visst de är mycket nytt med skola och fritids. Men att de VARJE morgon är bråk, tjafs och tjata emot och grinande gör mig galen. 
Har valt att han får lägga sig tidigare ( 19 ) för att vara säker på tillräcklig sömn men de hjälper inte. 

Varje morgon ska de göras grimaser och reta Liam så de blir gap och skrik. Varje morgon ska man säga emot nig för att visa att han bestämmer ( vilket han ändå inte får ) 
Varje morgon ska han skrämma syskonen så dem blir rädda och gråter. Varje morgon hoppa framför Theo och nästan tappa balansen och ramla över honom. 

Jag står inte ut längre. De måste få ett stopp, men VAD ska jag göra? Jag säger till han efter VARJE grej. Efter 2 tillsägelser åker han upp på rummet tills vi ska gå/ åka. Varje gång han måste upp på rummet står han uppe och skriker. 

Jag tycker inte att han är mogen nog att börja skolan. De är incidenter i skolan/ fritids VARJE dag. 
 
Jag kommer INTE söka hjälp via kommunen igen då jag anser dem som dumma i huvudet som inte brydde sig förra gången när jag verkligen ville han hjälp. Fick ju bara nån från soc som kollade i hemmet och dem ansåg att dem var överflödiga ( dem var underbara, men personen som fattade beslutet om hemhjälp var dum i huvudet, fick ju ingen hjälp som jag ansökte om )
Så de går bort. 

Funderar på att ta bort iPad förbudet på morgonen för Elias, att efter frukost och att han är iordning får ta med iPaden upp på sitt rum tills vi ska åka. För allt te dubbelt så lång tid när de blir bråk och de blir stress ner till skolan ( stress leder till att E inte fungerar alls )

Rutiner har vi, och de går inte tt rubba på för då faller ALLT för alla. 

Just nu funkar de med dem små hyfsat bra. Bara de att dem inte sover på dagis, vilket leder till fruktansvärt dåligt humör på eftermiddagen när jag hämtar dem. 
Men med varsin iPad när vi kommer hem fram till middagen får dem vila lite och de är inte slagsmål varje minut. 
 
Nä, nu ska jag fortsätta här hemma. Behövde bara skriva av mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0