Uppdatering om dagen

Ok jag drog förhastade slutsatser förut. Elias ville inte följa med fritids ut och äta. 
Elias har svårt för överraskningar, han behöver förberedas. 

Men den stora anledningen till att han inte ville följa med var att han inte hade förstått vart dem skulle och hur lång tid han skulle åka bil. 

Men han var inte ledsen över att ha missat de heller. Han fick ju ha S för sig själv ett par timmar och dem gick en långpromenad som slutade här hemma. Så han var ändå mycket nöjd över dagen. 

Så nu i eftermiddag har vi pratat och pratat om att även om de kommer saker som inte vart planerade så behöver han lyssna och inte stänga av och skrika. 
 
Jag förstår ju fritids med. Att bara för att ett barn krånglar kan dem inte ställa in allt för alla. Däremot tänker dem nog till nästa gång innan dem bestämmer något. 
Vi kom även överens om att personalen skulle meddela mig innan så jag kan förbereda Elias dagen innan. 

Jag vet inte hur jag ska bemöta hans beteende. Hade jag vetat hade vi inte haft problem. Jag vill lära mig hur jag ska bemöta de. Jag vill att allt ska gå bra i skolan och med kompisar. Men tyvärr har inte Elias någon i skolan, och ingen hemma på eftermiddagen. Och visst, de är inte lätt pga han sätt att vara, men de blir inte bättre heller av att ingen vill leka med honom. 
Åh vad jag skulle vilja hjälpa honom på bästa sätt. Han är underbart go när man har tid med bara honom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0