Ledsen och besviken

Åh så ledsen och besviken på fritids idag. 
Jag vet att dem gör ett jätte bra jobb och finns där för barnen. Men idag blev jag riktigt besviken. 

Dem borde ha lärt känna Elias vid de här laget, att man inte bara kan överraska utan att man måste berätta vad som ska ske innan. 

Idag skulle dem åka till Ullared och äta lunch. Och läraren ringde mig och frågade om de går med Elias. Och de kan ju inte jag svara på eftersom de är olika från dag till dag. 

Så dem pratade med Elias, och han fick ett frispel Och vägrade följa med. 
Läraren ringde igen. Och sa att de funkar inte att han följer med för då förstör han för de andra. 

Jag kan ju tycka att dem ska anpassa sig efter barnen. Men jag kan ju ha fel. Om de inte går att åka med alla barn kanske man ska anpassa och ev beställa mat eller laga mat tillsammans med barnen istället. Att utesluta ett barn från gruppen som inte får följa med tycker jag känns som mobbning. 

Åh vad jag hade önskat att jag kunde ha Elias hemma hela tiden istället. För de blir bara mer och mer problem just nu. Hoppas innerligt att mötet nästa vecka kan leda någonstans.  För detta är ohållbart. 

Jag vet att Elias inte är något helgon, jag kan vara riktigt arg och förbannad på hans beteende också och han får konsekvenser för de med. Men inte att bli lämnad ensam med en vikarie på skolan medan alla andra åker iväg för att äta lunch ute 😔

Åh jag behövde skriva av mig. Jag vet banne mig inte vad jag ska göra. Får vänta på mötet nästa vecka och se hur vi går vidare



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0