Grrrr

Så irriterad på blogg appen från iPaden. De går att skriva, men inte lägga in bilder. Och de går inte att posta inlägget. Och sitta och blogga från mobilen drar jag mig för då de är så smått. Ni får stå ut med glesa inlägg 😀

Min hosta fortsätter. 3 veckor nu. 
I måndags ringde jag till Bvc sköterskan ang Elias och hon hörde min hosta och tyckte jag skulle till läkaren. Jag springer ju inte direkt til läkaren om de inte är ett måste 😊
Men de fanns ju ingen tid den dagen men sköterskan ringde mig tisdag morgon med en tid. Hon är underbar vår sköterska 😄

Frida passade Theo. Liam och Leya på dagis och Elias i skolan. 
In till läkaren som konstaterade att de där inte lät bra i lungorna. No shit. Haha
Fick inhalera 3 olika luftrörsvidgande och slemlösande, och fick betapred tabletter upplösta i vatten. 
Snacka om en snabb dos. Var darrig som ett asplöv 😄

Läkaren avrådde mig köra bil närmaste halvtimmen 😀 och de behövde han inte säga flera gånger för jag kände själv att detta inte går. Haha. 
Fick recept på kortison att äta i 8 dagar. Och läkaren sa att man kunde bli lite speedad av dessa tabletter. 
Idag torsdag fattar jag vad han menar. Duracell kanin delux 😜
De har blivit bättre men inte helt 100 ännu. 

Elias har problem med kisseriet. Han går på tia varje 10 min. Vissa gånger kommer de andra inte. Har testat att han inte får gå på en stund men då kommer hoten att han kissar på sig. Vet inte när man ska lita på ha. Och inte. 
Så imorgon ska vi lämna ett kisse prov till Bvc och se om de kan vara urinvägsinfektion eller vad det är. 

Theo har krånglat en hel del med sömnen de sista. Så nu har jag bestämt att han bara får sova en gång på dagen. Och idag har han somnat ordentligt både på vilan och inför natten. 

Liam och Leya är som katt och råtta och retar varandra och storebror så fort dem får en chans. 
Elias tycker det jätte jobbigt och önskar att pappa ska flytta så han kan bo ensam med honom 
Detta gjorde så ont i mamma hjärtat så jag satt och grät igår. 

Jag har tänkt en hel del på hur vi ska ha de på dagis nu i vinter. Och nu med Elias funderingar så gjorde de mitt beslut lättare. 
Eftersom Theo bara ska sova en gång på dagen nu så behöver jag sköta kontoret senare på dagen. Så jag tänkte Liam och Leya skulle börja senare på dagarna. Då får vi lugnare på morgonen och tid tillsammans. Sen har jag tid på kontoret och sen kan Elias få tid på em innan L+L hämtas senare på em. Jag tror detta är ett måste nu för att få allt i ordning. 
Elias vill inte vara i skolan, han vill vara hemma med mig och Theo. Han har stort behov av egentid vilket är väldigt svårt för mig att ge honom på veckan när jag är ensam hemma med barnen. 

Men imorgon tar vi en dag själva. Vi åker till uddevalla. Ska köpa en byrå till Elias och byta hans fotbollsskor han fick när han fyllde år. De var för små. 
Men han ville själv att Theo skulle följa med, så då får han de. Som Elias sa så retas inte Theo så mycket 😄

Bosse kommer hem tidigt så han hämtar de små på dagis. Vilket dem ser fram emot och jag behöver inte känna stress att ha en tid att passa. 

Förlåt för långt och rörigt inlägg. När man inte skriver så ofta blir de mycket istället. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0