Oro

Idag kom 2 tjejer och hämtade Elias. Elias känner tjejerna från skolan och ville leka med dem. 
Helt ok. Sa att han måste vara hemma kl 18 senast och tjejerna lovade att följa honom hem igen. 

När kl var 18 gick jag som på nålar. Gick ut och kollade om dem syntes till, men nä de gjorde dem inte. Fram och tillbaka. 
Fick tag på telenummer till familjen han skulle till av Frida. Men ingen svarade. Var jätte orolig att något hänt. Visst dem är barn och de kan dra ut på tiden osv. 

Eftersom barnen hemma sov kunde jag ju inte bara gå och hämta honom heller. 
Så Frida var snäll och kom ner för att passa dem sovande barnen medan jag skulle gå och hämta E. Precis när jag går utanför dörren så kommer dem. 18.35
Allt bara släppte. 

Nu har jag pratat med pappan, och han sa att deras tjej ( som skulle följa E hem ) skulle vara hemma 17.30 och hon kom hem 18.50. Så busungarna hade gått från dem kl 17 och var ute på promenad och hem till en annan på vägen.

Har nu pratat med Elias om att man måste gå raka vägen hem till kompisen eller hem igen. För annars vet jag inte vart han är. Att de är jätte viktigt. 
Får se om han kommer ihåg detta. Berättade för honom att jag blev jätte orolig.

Men nu är han hemma och ligger i sin säng. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0