Uppäten

Igår åkte Leya med pappa i lastbilen hela dagen. 

Pojkarna bråkade konstant med varandra och Elias med mig. Pjuhh va en jobbig Fredag. Försökte klippa gräset men lyckades inte. Gap och skrik osv. 
Sen fick jag inte gräsklipparen att göra riktigt som jag ville heller. Har uppsamlade på den men den lämnar ändå en rad med gräs efter sig.
Pojkarna kastade runt gräs och mitt tålamod tröt rejält.

Idag är Bosse borta hela dagen i Göteborg med sin mamma och syskon. Guns 70års present blev en tripp i Göteborg och uppleva gamla minnen :-)
Vi fick ingen barnvakt så jag är hemma med barnen.

Och inte bara de att han är borta idag, dem sover över i Göteborg med och kommer hem på Döndag. Och så åker han och jobbar senast kl 14. 
Japp en helg ensam med barnen blir de och jag hoppas dagarna blir böttre än i Fredags.

Och jo just de, Måndag är dagis stängt med, kompetensutveckling. Fattar inte hur dem tänker när dem lägger en stängningsdag en vecka då de redan är stängt en dag ( midsommar )
Miss i planeringen kan jag tycka! 

Så 4 dagar i rad har jag barnen hemma ensam, sen får de vara på dagis 3 dagar sen hemma 3 dagar igen. De kan bli livat värre.

Någon som vill hitta på något så vi slipper gå varandra på nerverna?

Jo rubriken heter "Uppäten"

Igår när Bosse och Leya kom hem skulle vi sätta in bilbarnstolen i bilen igen, och jäklar vad knott de var. Och jäklar så irriterande de var, och aj vad ont dem gör.
Tillslut när stolarna kom in tog jag in ungarna för dusch. Leya var helt svart i hårbotten av alla knott.
Stackarn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0