Seg

I natt har Theo inte sovit mycket. 30 min hit och dit. Liten har haft massa gaser i magen så vi har kört massage på magen och ben upp mot magen. De har hjälpt en del. De som vi inte har masserat så har han velat äta. 
Så lite skönt var de att Leya sov länge idag så att jag kunde sova lite på fm. 

Jag har inte behövt ta de starka tabletterna mot foglossningen sen igår vid 16 tiden. Endast alvedon och de har känts riktigt bra. 
Tänkte gå promenad ner till dagis och hämta pojkarna bäddade ner Theo i åkpåsen i insatsen och drog på Leya overallen och så gick vi ut. 
Precis när jag fått ner barnen för trappan kom regnet och eftersom jag inte har fattat hur regnskyddet på vagnen ska sitta så gick jag in igen och lyfte över Theo till bilstolen. ( åkpåsen är gjord även för bilbarnstol ) 

Hoppas på bättre väder imorgon. För jag vill börja gå ut nu. Va så längesedan som jag kunde de. 

Theo är 8 dagar gammal. Jag har gått ner 12 av 20 kg. Känns helt ok. Hade ju mycket vätska på slutet och de rinner bara av nu, så skönt. 

När Theo äter så intensivt på nätterna ökar han ju upp mjölkproduktionen. Och de är ju bra, men på dagen sover han långa stunder 4-5 tim i sträck och shit vad de spänner. Oftast så får jag väcka honom bara för att han måste äta. Haha. 

Liam och Leya bråkar om vem som ska klappa Theo medans han äter, förstår inte varför inte båda kan klappa? Istället ska dem putta undan varandra och bitas. 
Dem gör ingenting mot Theo, dem är jätte försiktiga. 

Nu vaknade Theo så får passa på att mata innan de små vaknar :-)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Läste först inlägget om hur mysigt det var med en sovande bebis, och tänkte "aww, jag vill också ha en liten"... sen läste jag det om 30 minuters sömn, och då försvann längtan. :P Men kämpa på! Man får ta det onda med det goda.

2014-01-09 @ 18:28:24
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0