Utredningen

Idag 19/2 fick jag hem den fördigställda utredningen från soc. 
Inget jag inte redan visste stod i den så de var lugnt. 

Deras beslut är att under 3 månader ha en familjeutredare hemma ( inte hela tiden )
Så under tiden 1 mars - 1 juni. 
Kallelse för uppstart kommet snart. 

Om jag hade frågor kunde jag höra av mig fram till 21/2. Men hallå! De är på fredag. Varför skickar dem så sent och så har jag bara 2 dagar på mig... Dåligt. 

Så jag var tvungen att sitta och läsa utredningen i kväll. 12 jäkla sidor med liten text ( mina ögon sammarbetar inte på kvällen ) 
Hittade lite fel. Dem hade skrivit att vi flyttade hit när Elias var 1,5 år. Fast han var 3,5 år. Och så skrev dem att jag hade två bröder i Ljingskile fast de ska vara tre. 
Och lite annat som blev knas. 

Så jag får väl försöka hitta tid att ringa dem. Men NÄR?

Imorgon ska jag för första gången på föräldrargruppen. Ska faktiskt bli kul att träffa andra vuxna och prata. ( mitt sociala liv är typ 0 just nu )
Detta är på förmiddagen och på eftermiddagen är alla barn hemma och de går inte att prata i telefon då. Iaf inte om man ska koncentrera sig. 

Och på fredag som är sista dagen att ringa dem har jag 3 av 4 barn hemma hela dagen. 

Jo tjena. Framförhållning av soc vad är de?
Blev inte alls stressad nu. Jag vill ju veta hur allt kommer gå till så de inte blir överraskningar hit och dit. Och mitt krav har ju vart att träffa dem på helgen när B är hemma. 
Eftersom jag inte fick den hjälp som jag ville ha utan fick vad dem ansåg jag behövde så vill jag inte göra detta ensam. 

Åh fick då mycket tankar nu som snurrar så känns omöjligt att sova nu. 

Huvudvärk från helvetet har jag med, över ögon och panna ( har haft till och från i 1,5 veckas tid ca. ) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0