Tiden

Att få tiden att räcka till om dagarna är inte alltid så lätt. Frukost ska plockas fram, Hjälpa barnen att fixa iordning. Ge Theo mat. Byta blöja på 3 och klä på dem. Elias fixar sig själv på morgonen. 
Sen köra ner till dagis med de barn som ska vara där.

Väl hemma äter jag frukost själv ( alltså jag är inte själv men min tur att äta )
Njuter en liten stund av lite lugn med att läsa bloggar ( om Liam eller Leya är hemma leker de bra själva den stunden )

Sen börjar dagen, tvätt, plocka undan, dammsuga och allt vad de innebär. Och någonstans mitt i när man håller på som bäst behövs en bajsblöja bytas eller mata Theo.
Lunch måste fixas de dagar något barn är hemma, tis, Tors och fre. Och under tiden förbereds även middagen för eftermiddagen.

Sen hämtas barnen hem, och dem vilar en stund. Eftersom jag nu hämtar dem en timma senare så blir de en timma mindre vila. 
Och OM Theo råkar sova samtidigt som de andraklassare jag med en mugg kaffe också ( de unnar jag mig på dagen )

Sen när barnen vaknar är de mellis. I form av något litet för annars äter de inte maten.
Lite lek, barnen mest. Jag är med ibland. Tycker de är viktigt att barnen kan leka själva. 

Sen görs middagen klar och barnen äter. Oftast vill Theo ha mat samtidigt så jag får vänta med maten.  
När alla barn har fått mat är de min tur. OM dem håller sams så kanske jag hinner njuta av maten ;-)

Plocka undan och byta blöjor borsta allas tänder och på med pyjamas. Sen vill oftast alla barnen ringa och säga god natt till pappa. 

Theo är oftast vaken längre, men vid 20 sover han oftast för natten ( undantag nu nör han är sjuk.

De ör en lyx att hinna duscha eller gå på tia på dagarna :-)

Kommentarer
Postat av: nicki

Förstår att tiden inte alltid kan räcka till hur funkar det med att inte lämna alla barnen? Vill dom inte hellre stanna på dagis när syskonen är där ellet funkar det bra?:)

Svar: De funkar rätt bra. Både Liam och Leya vill vara hemma med Theo så säger man de är de inga problem :-)
Livet på Marsvägen

2014-02-13 @ 22:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0