Helgen

Så var helgen över igen. Fullt upp hela tiden så bloggen hinns inte riktigt med. 

I Fredags lämnade jag Leya mellan 8-11.30 och de hade gått jätte bra. Hon blev glad när jag kom och skulle hämta henne :-) men hade inte bråttom hem alls :-)

När L&L hade gått och lagt sig satte vi andra oss och åt räkor och kräftor, och jag en halv krabba. Så gott.

I Lördags åkte hela familjen till IKEA i bäckebol. Började med mat då de var tid för de. Sen gick vi en runda, fast vi egentligen visste vad vi skulle ha. 
Ett skoskåp, är något trött på att Leya drar runt skorna i hela huset. 

Sen blev de en tur in på skopunkten, Leya behövde gummistövlar till dagis. Dock hade dem inga fodrade kvar så de fick bli med extra sula och ha raggsockor i.


Och givetvis var mamman tvungen att köpa ett par likadana :-) eftersom jag inte äger några gummistövlar. 

Sen passade vi på att handla på Coop. Men shiit vad dyrt de är där. Ett blöjpaket 109kr ( 99kr på Ica Kvantim Svenljunga ) Theos ersättning 115kr ( 92kr Ica Kvantum Svenljunga )
I slutändan blir de rätt mycket.
Hittade även regnkläder till pojkarna, kan ju vara bra att ha utanpå overallen nu när de är så blött.

Vi var hemma rätt sent så de fick bli hämt pizza som kvällsmat. Och sen i säng med barnen.

Theo somnade vid 21.15 och vaknade 07.40. Va något förvånad då vi inte vart uppe någonting innan. Så han var nog trött efter vår ikea tripp.

Söndagen har som alla andra söndagar gått i spontant tecken. Bosse har satt upp Theos lampa som köptes igår, satt ihop skoskåpet och grejat på kontoret.
Jag har plockat och röjt. Fixat med mat och ungar.
Farmor och Gert kom på kaffe.
Allt som vanligt alltså, förutom att Bosse inte åkt och jobbat. Inte ofta de händer :-) och dessutom ledig hela dagen imorgon :-)

Jag har packat in en vagn i bilen som ska vara på dagis. Dem har ju fått för sig stt Leya ska sova i vagn där på dagen :-) hihi, funkar de är de ju bra, men hon har typ aldrig gått med på att sova i vagn. 
Har packat extra kläder osv. För imorgon ska hon börja på riktigt. 

Frågar man Leya om hon ska till dagis i morgon svarar hon snabbt nej för att nästa sekund brista ut i gapskratt. 
Tror hon gillar dagis :-)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Maten på IKEA rocks! :) Usch ja, Coop är svindyrt. Innan storhandlade jag och Kim alltid där, för vi hade en jättedyr närbutik och trodde att coop var billigt. Snopna vi blev när vi testade andra affärer och insåg vilken miss vi gjort i flera år.

2014-02-10 @ 19:19:06
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0