Jobbig dag

Idag har vart en riktigt jobbig dag. På många sätt. Tårar har runnit för allt. 

Den sista tiden hemma har vart riktigt jobbig på många sätt. Mycket i skolan med Elias. Jobbigt från dagis då jag känner att allt motarbetar för mig. 

Jag har under en tid försökt hitta tider på dagis som ska funka för oss som familj. 
Att få en lugnare vardag med alla barn. Och jag har hittat rätt för oss. 
Men då sätter sig dagis på tvären som anser att barnen behöver gå 8-15 istället för 9-16. 
Detta pga att dem ska jobba med Liams tal och att dem bara kan göra de 8-9. 

Detta stör mig något otroligt mycket och jag orkar inte med dem där nere längre. Jag har anpassat tiderna efter dem ända sedan vi började ha barn där nere Maj 2012. 

Jag tycker inte dem har med mina tider att göra. Jag har inte barnen där mer än vad jag har rätt till med min anställning på kontoret. 

De finns många anledningar till varför 8-15 inte passar men dem lyssnar inte på mig när jag förklarar. Så nu funderar jag allvarligt på att ta dem ifrån dagis. Jag orkar inte strida mer och få dumma kommentarer mer. 

Jag kommer ju behöva barnomsorgen, men dem ska inte tillbaka hit till Mjöbäck. idag gick vi på jullov och sen får vi se om dem kommer tillbaka. Har iaf hämtat hem alla sakerna. 

De har blivit för mycket nu sista tiden så bägaren har runnit över. De finns flera bitar i livet som måste fixas för att göra mig och familjen hel igen. 

Hoppas att de mesta faller på plats under början på nästa år

Kommentarer
Postat av: Therese

Beklagar sorgen över din mormor ♡

2014-12-16 @ 19:01:22
Postat av: Therese

Beklagar sorgen över din mormor ♡

2014-12-16 @ 19:01:31
Postat av: Lisa

Hoppas allt känns lite bättre nu... Trist med så mycket jobbigt precis innan jul.

Jag är i v 16. :)

2014-12-20 @ 07:44:27
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0