Lämning

Lämningen idag gick ju inte riktigt bra. 
Valde att barnen fick börja 9 istället för 8 idag. Dels för att få en lugnare morgon och eftersom vi skulle gå promenad med Frida som lämnar 9.

Lämnade Elias först. Kramades och sa hej då precis som vanligt. Gick och lämnade Liam och när jag gick ut började Elias skrika på mig. 
Gick till han, kramades igen och sa hej då. Men han bara skrek. Han hade bestämt sig för att inte vara på fritids idag. Hörde han ända till stora vägen.

När jag hämtade berättade fritids personalen att han skrikit en hel timme :-( hon hade vart inne på dagis och frågat om råd hur hon skulle hantera de. 
Och deras svar hade vart att ge han de han ville ha, annars hade de inget bra svar.
Och dem kunde inte ge han de han ville ha eftersom de var att jag skulle komma och hämta honom :-(

Hoppas de är övergången nu från ledigt bara. För detta funkar ju inte sen när skolan kommer igång.
Vad gör man? Jag kan ju inte sitta med i skolan på dagarna ( om de fortsätter ) 

Liam vill ju inte heller släppa mig vid lämningen på dagis. Han håller sig kvar så länge han kan, men han skriker ju inte när jag går.

Som sagt, hoppas detta bara är tillfälligt efter ledighet nu, och att de lugnar sig. 
Annars tycker jag att de går rätt bra hemma på em/ kvällen.

Idag var Frida, Lucas och Ellen nere och lekte ända till 18.10, så skönt när man kan vara ute och inte ha massa tider att rätta sig efter, imorgon är ju barnen lediga så de gör inget om dem sover lite längre :-)

Nu är de dags att nana kudden, ny dag imorgon med barnen, hoppas på fint väder då vi ska upp och bada med Frida och barnen :-) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0