Vädret

Vädret blev ju bättre under dagen iaf. Skönt de.
Jag städade iaf källaren idag. Behövligt i både hallen och tvättstugan.
När jag skulle ta och städa duschen i källaren så hoppade en groda där.

Och alla som känner mig vet att jag avskyr grodor och småkryp. Höll på att få panik.
Den hoppade in i badbaljan, så jag ställde den upp så den inte skulle hoppa ur. Men jag litade inte på att den inte kunde hoppa över så jag slängde en tom kakburk över grodan och ställde en dusch tvål på.
Hua. Och öppna källardörren och släppa ut den funkar inte heller för de finns fler utanför dörren.
Den får stanna där till B kommer hem helt enkelt.

Två maskiner tvätt har jag hunnit med också.
Känns så skönt att få gjort vissa saker som hänger över än.

När barnen hämtades från dagis blev även återvinningen slängd och fick handlat.

Nu leker pojkarna med grannbarnen här inne och maten är snart klar.
Eftermiddagen går så fort när dem har sysselsättning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0