Torsdag

Leya vaknade med 39,3 i feber. Ingen aptit alls och jätte snorig. Hängig och vill vara nära hela tiden. Står jag vid spisen står hon med och håller om mitt ben. 
De enda hon ätit idag är 1dl risgrynsgröt och 5 skivor banan. 
Efter middagsvilan och hela kvällen har hon vart feberfri. Men ingen matlust alls. Middagen gick inte ner alls och välling vill hon absolut inte ha ( hade vart bra så man vet stt hon får i sig något iaf )
Hoppas hon bättrar på sig snart.



Liam har vart hemma från dagis som vanligt på Torsdagar. Visst är 3 års trotsen underbar? Visst han har inte fyllt 3 ännu, men jisses säger jag bara. ( han är 10 gånger lättare än vad E har varit så de tar inte på långa vägar så mycket energi, kan tänka mig att detta är de "normala" innom trots, har ju aldrig kännt att de vart normalt med E )

Jag, Liam och Leya har grejat på Elias rum. Fixat upp leksakerna i bokhyllan och slipper allt på golvet. Kändes skönt när de blev gjort. 



När Elias kom hem från dagis stannade han ute och lekte. Dem små sov i sina sängar. 

Elias beställde fisksoppa idag. Så de fick de bli. Och Gud så god den blev. Hade fryst egenkokt buljong från räkor och kräftor i frysen som togs fram. 
De blev en rensning i kylen på grönsaker som blev "islängda".

Efter middagen, som Leya inte åt, var hon så trött så hon höll på att somna i sin stol. Fingrarna i munnen satt hon och vinglade. 

När de var läggdags var hon mycket samarbetsvillig och jag fick tom bära henne upp till sängen. Märks så tydligt att hon inte mår bra. 

Liam ville inte alls lägga sig när de var dags. Han sprang runt och bara busade. Tillslut, efter lite jagande fick jag tag på han och vi gick upp. Han bara skrattade så som han gör när han är övertrött. 

Jag och Elias satt och tittade på Fixa rummet. Underbar period han har haft denna veckan ( vet inte om jag ska skriva de för då vänder de väl helt igen )
Sen la han sig utan bråk, inget spring eller någonting. Han har heller inte startat bråk med dem små idag. "Njuter"

Nu ska jag snart hoppa in i duschen och sen blir de sängen. 


Kommentarer
Postat av: Ruina - fyra barn under tre år

Det som jag trodde var 3-årstrotsen är ju tydligen det som händer mellan 2-3 år. Vid tre år är det många barn som lugnar sig istället, så du får väl stå ut nu under hösten och hoppas på att det lättar i början på nästa år :-p

Svar: Ja jag får hoppas på de :-)
Anna-Lena´s liv

2013-09-27 @ 10:53:10
URL: http://ruina.blogg.se
Postat av: Cissi

Stackars lilla! Hoppas på snabb till friskning ;)

2013-09-27 @ 11:07:51
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0