Söndag

Söndag idag. Helgen har rusat förbi som vanligt.
Men gårdagen var vi ju inte hemma någonting så de kändes lite som den dagen försvann från helgen.

Pappa och pojkarna gick ut efter frukost ( vid 11 ) och grejade i trädgården. Klippa gräs och leka.
Jag och Leya stannade inne och städade eftersom veckan som kommer är fullbokad så hinner vi inte med riktigt.

Elias var tyvärr tvungen att gå in och sova middag. Han klarade inte av att sköta sig ute. Bråk blev de, men så blir de ibland.

Liam lyckades att inte sova på dagen. Och de gick fin fint. Men framåt 17 tiden var han övertrött. Men han blir ju bara "galen" och glad. Inget bråk och skrik.

Leya la sig innan jag dammsög. Då tog hon snutten och pekade att hon ville ha välling och lägga sig.

Efter vilan badade barnen. Elias badade uppe i bebisbaljan ( hans eget val ). Liam och Leya badade nere tillsammans medan pappa duschade. Jag fick vikt tvätt, och de var en hel del att ta vara på. 3 maskiner tvättades i fredags och var nu torrt. Pjuhh

Sen var de dags för middag. Fläskfilé gryta och potatis ( blomkål till mig )

Som efterrätt/ kvällsfika blev de en lchf vänlig äpple paj. Men den var väl ingen höjdare ( första gången jag gjorde ) men jag använde ingen sötning alls och "degen" skulle nog vart lite sötin sötad.

Bingolotto idag, blev ingen vinst. Trist.

Pappa har åkt och jobbat. Vardag igen med fullbokade förmiddagar mån-ons.

Dags att se om de finns något på tv

Ha de gott mina läsare


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vi vann inte heller på Bingolotto. Men lite kul var det att spela ändå. :)

2013-09-09 @ 15:51:21
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0