Morgon

Vaknade av att jag hörde att Elias hade en djup och jobbig hosta. Redan då bestämde jag att han skulle vara hemma från dagis. Igår hade han vart lite slö och hängde inte riktigt med. Men de kan man ju inte säga till honom för då skulle han bli jätte arg. 
Så jag sa till han att han även hade feber ( då vet han att han inte får gå till dagis ) han hade 37.5 så de var ju ändå på gränsen då han har 36 när han är frisk. 

Skulle gå upp och väcka Liam så han skulle till dagis. Men kom in i hans rum och han snörvlade och hade lite hosta med. Och han var varm. Tog tempen och 38,2 hade han.

Så nu är bägge pojkarna hemma från dagis idag. De var inte riktigt detta jag hade planerat då jag har att göra på kontoret. Men jag får helt enkelt göra detta i helgen när pappa är hemma. 

Jag behöver dock upp till Uddevalla idag ändå. Sängen ska hämtas. Barnen är ju pigga så de är ingen större fara. Och en byrå köpas. 

Nu har vi suttit i soffan en stund och druckit te och tittar på Barnkanalen. Tom Liam har tittat. Helt otroligt att han sitter still :-)
Leya sover fortfarande, så vi tar en lugn förmiddag här hemma innan vi åker upp. Så vi kan möta upp pappa i bra tid. 

Kommentarer
Postat av: Ruina - fyra barn under tre år

Det är väldigt skönt när de intresserar sig för tv:n ;-)

Svar: Ja de tycker jag med. Men Liam har inte gillat de innan. Elias har gillat de sen han var 1,5 år ca
Anna-Lena´s liv

2013-09-20 @ 11:21:13
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0