Läggningar

Alltså detta med läggnings tider tycker jag är så svårt. 

När lägger sig era barn? Och hur gamla är de? Har ni samma tider varje dag oavsett humör/ beteende under dagen?

Jag har en förhoppning om att E ska kunna vara uppe längre än dem små och få egentid med mig. 
Men de slutar nästan alltid med att han får gå och lägga sig samtidigt. Och de gånger som han faktiskt klarar att vara uppe längre vill han bara ligga i vår säng och se tv och inte bli störd. 

De gånger han vart uppe längre slutar med att han gnäller och skriker när de är dags att sova. Vilket gör att jag faktiskt inte vill att han är uppe längre än dem små, för han väcker dem med sitt skrik. 

Sen tycker jag att när man bråkar och inte lyssnar alls på hela eftermiddagen så får man inte belöning att vara vaken längre. 

Så svårt att veta hur man ska hantera de. 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vi har ju bara en, men hon läggs alltid mellan 18-19, beroende på trötthet. Vi kör alltid samma rutiner (bad, välling, tandborste, bok) och det fungerar utmärkt 19 av 20 gånger. Gång 20 är hon sjuk. :P

Svar: Liam och Leya lägger sig också mellan 18-19. Där brukar de inte bli några större problem vid läggning
Anna-Lena´s liv

2013-09-16 @ 20:08:09
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Ruina - fyra barn under tre år

Här lägger sig alla vid 19-tiden. Ibland kan M&V få vara uppe till 19:30 om de fastnar i något på tv eller så, men oftast somnar alla samtidigt. Skönt att inte ha ungar uppe hela kvällen så att man får en stund för sig själv :-)

Svar: Lite så känner jag med. Liam och Leya lägger sig 18-19. Oftast närmare 18. Och Elias SENAST 19.30
Anna-Lena´s liv

2013-09-16 @ 20:59:53
URL: http://ruina.blogg.se
Postat av: Hanna

På vardagarna ska alla helst vara i säng innan halv åtta. Sen somnar Alfons oftast inte innan nio, men vill han ligga och läsa eller något så får han. På helgen får dom vara uppe till dom somnar!😉 Kram!

2013-09-16 @ 21:04:29
URL: http://hannabengtsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0