Helgen

Ok, eftersom jag inte fick ihop några inlägg om helgen i korta drag så får de bli ett längre inlägg. Hoppas ni orkar läsa ;-)

Fredag

Fredagen började med att Elias hade en djup hosta, bestämde att han skulle få vara hemma från dagis. 
Liam skulle gå till dagis, ända tills jag hämtade ner honom och han hade feber. 
Så alla barnen hemma- vilket resulterade i att jag inte fick gjort någonting på kontoret som jag skulle.

Strax efter 12 åkte vi ändå upp till Ljungskile, barnen var pigga. Lite FÖR pigga enligt mig. 
Träffade Annika och fikade, promenad till Björn och titta på hönsen. Sen träffade vi Björn med, och Thomas kom med lastbilen till Elias lycka. Han fick åka med och parkera.

Sen kom pappa och fikade med. Och vi åkte vidare till Uddevalla och hämtade spjälsängen till bebisen ( köpte en begagnad, mycket fin med madrass för 350kr )

En tur till IKEA och åt middag och handlade lite. Målet var en byrå till bebisen så vi kan lägga kläderna någonstans. Just nu ligger dem i en plastpåse. 

Vi kom hem 22 på kvällen. Vilket resulterade i övertrötta barn. Pojkarna somnade direkt, men Leya kunde inte komma till ro, så hon var med oss nere till 23.30. Sen somnade hon.

Lördag

Lördagen tog vi lite som den kom. Ingen hade någon riktig energi. Bosse satte ihop en bokhylla till Elias rum som vi tog med från verkstaden. 



Jag och Bosse jobbade undan lite på kontoret när barnen vilade. Hann ju inte med i Fredags. 

Grillade till middagen, så gott. 

Liam bråkade och dummade sig, så han fick lägga sig först. Innan godiset kom fram. Och Gud så arg Leya blev. 
Hon vill ju göra ALLT som Liam gör, annars blir hon så arg och bara skriker. Och de spelar ingen roll om vad de är. Som sagt, nu gällde de läggning. Så de var bara att göra henne i ordning också och lägga henne. Nöjd blev hon iaf ;-)

Så vi hade lördags mys med bara Elias vilket var mysigt. 

Söndag

Kl 04.35 tyckte Leya att dagen skulle starta. Vilket jag inte var med på alls. La mig i sängen med henne, och efter lite klättrande mellan mamma och pappa så somnade hon om mig vid 05.30. Och jag somnade också såklart. Vilket inte var vad jag hade tänkt. För jag och Leya skulle ju åka upp till Björn och Therese på morgonen. 
Men kl 7 vaknade vi igen ( jag vaknade och Leya vaknade av att jag gick upp )
In i duschen, och sen började ju alla andra vakna. Jag skulle ju åka innan dem andra vakna var min tanke, men så blev de ju inte så allt tog längre tid.

Kl 9.20 kom jag iväg. Men fick åka via Kinna och pumpa däcken på bilen. Fattades mycket luft i 2 däck.

Leya hittade Liams mössa, och galen som hon är i mössor och hattar så skulle den ju på direkt ;-)


Kom upp till Ljungskile, fikade och pratade en stund. Tanken var att vi skulle på Lanas 2 års kalas med i Uddevalla. Men eftersom vi var förkylda hoppade vi över de. Firar henne en annan dag. 
 Tog en sväng till Torp, köpte nya kläder till alla barnen som dem ska få ha på sig till fotograferingen på dagis. Leya ska ju vara med på syskonfotot i år. 

Sen till Spekeröd och hämta pojkarna. Men först skulle dem ju ha mat. Så de tog en stund innan vi åkte hemåt. Pappa skulle åka och jobba. 
Alla barnen somnade i bilen på vägen hem, så de var en lugn resa. 
var hemma vid 19 så de var läggdags direkt och de var inga problem. 

Sammanfattningsvis har helgen gått i bilåkningens tecken. 68 mil för att vara exakt. 

Barnen har skött sig kanon denna helgen, med endast små tjaffs :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0