Förskola eller dagis?

Alltså, varför lägger sig andra i om man kallar de förskola eller dagis?

För mig har de alltid hetat dagis och kommer alltid att heta dagis.
Förskola var 6årsverksamheten inför skolstarten när jag var liten.

Bara för att man säger dagis så innebär de ju inte att pedagogerna på dagiset är mindre utbildade och kunskaperna sämre.

6års verksamheten som är nu när man slutat dagis och ändå inte börjat riktiga skolan, vad kallas den?

Blir så trött på att man inte kan få säga som man vill utan att någon alltid ska kommentera att de är fel.

( inte jag som blivit påhoppad, läser flera större bloggar där personerna alltid blir rättade med att de heter förskola )


Kommentarer
Postat av: Amanda

Äh, så länge man förstår varandra!:-)

2013-09-05 @ 20:26:19
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Ruina - fyra barn under tre år

Håller med. Förskola är för mig det som vi gick innan vi började ettan, och har själv aldrig gått på dagis. Men säger jag att jag gick i förskolan anser ju folk att jag har gått på det jag kallar dagis. Rörigt det där. De har nog bytt namn på "det där man går innan man börjar skolan" ett flertal gånger; F1:an, nollan, förskoleklass, 6-årsverksamhet.. undra vad det heter nu?

2013-09-09 @ 12:23:09
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0