Amning

Så mycket jag har funderat och tänkt på detta med amning. Jag har alltid vart för amning. De bästa för barnet osv. Jag har även respekterat att de finns dem som inte velat/ kunnat amma. Jag har inte dömt någon för de. 

Jag har kämpat för att få amningen att fungera med 3 barn, Elias lyckades jag 10 veckor. Sen blev han inte nöjd med amning. Satt konstant och amma och de hjälpte inte. 
Liam klarade jag 3 veckor. Jag var för stressad med att Elias gjorde hyss under tiden och jag fick dåligt samvete över att de tog så mycket tid med amningen. 
Med Leya klarade jag 9 veckor. Sen var hon inte nöjd och de tog så mycket tid. 

Denna gången kommer jag inte amma alls. Kommer ta upp de med bm nästa gång jag ska dit. 
Jag har aldrig känt mig bekväm med att amma offentligt eller med andra i samma rum. Jag har känt mig isolerad. 

Sen tycker jag att de har vart så jobbigt med maten under tiden jag ammat. 
Ingen av barnen har klarat att jag ätit mjölkprodukter, lök, bönor, kål, grönsaker ( råkost ), nybakat osv. 
Har vart låst med maten och har behövt tänka mycket på de. 

Som jag skrev, jag vet att de är de bästa för bebisen. Men de finns många som fått ersättning redan från start som är hur friska som helst också. 
Alla mina barn har fått ersättning. Även om dem inte fått de från start. 

Men IOM allt som har med utredningen att göra bland annat så känner jag att jag inte har tiden att sitta och amma hela dagarna ( överdrift jag vet, men de tar MYCKET tid )
Hela familjen ska må bra och tycka de är mysigt med bebisen. Både Liam och Leya är så mammiga på dagarna och vill sitta i knä osv så fort jag sätter mig. Vill inte att dem ska få fel uppfattning att de bara är bebisens plats för att ammas. 
Med flaskmatning tar de inte lika lång tid, och de finns bättre plats för syskonen. Man är inte lika låst, någon annan KAN mata bebisen. Även om jag vill ha den närheten i början. 

Oj vilket långt inlägg de blev

Vad har ni för erfarenheter? Amning vs flaskmatning?



Kommentarer
Postat av: Ruina - fyra barn under tre år

Jag har ju valt bort amning varje gång, tycker att det är så grymt otrevligt. Har inget dåligt samvete och tycker inte att det är fel på något sätt. Vad jag vet är alla fyra helt normala trots att de är uppvuxna på ersättning. Jätteskönt att mata 5-6 gånger om dagen, istället för typ.. jämt, som jag upplever att ammande mammor gör. Man vet hur mycket de får i sig, och skulle de inte gå upp vikt som de ska så är det något annat som är fel. Jag ser bara fördelar, fast så är jag ju ganska partisk också :-)

2013-09-12 @ 16:37:42
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0