Stressig morgon

Åh vad trött jag blir på mig själv alltså. 
Jag kommer inte upp ur sängen på morgonen ( lathet ).

Idag skulle jag till psykologen, trode de var kl 9. Men så ser jag i almanackan att de är 8.30. Och shit vad jag fick bråttom. Skulle ju hinna duscha, äta frukost och fixa Leya. 
Och senast 7.45 måste jag åka.

Inget bråk på pojkarna innan dagis, vilket var väldigt skönt måste jag säga.
När jag lämnat av dem hem och fixa allt. De fick bli frukost i bilen insåg jag ganska snabbt. 
Var hos psykologen 8.28. Pjuhh

Svar till anonym förskolelärare:
Jo vi har testat att inte säga INTE. Och visst kan de fungera bättre. Men i stundens hetta när man redan har försökt att vara pedagogisk och de bara fortsätter ändå så bara de där INTE kommer av sig självt.
När man är mitt i allt så är de inte lätt att alltid tänka pedagogiskt och vilket som fungerar bäst. Men vi försöker.

Pratade om detta med psykologen också idag. Vi kom inte fram till mer än vad jag redan testat här hemma men så skönt att ha någon att ventilera tankar med. 
Känner ändå att de är mer positivt kring E nu än för bara några månader sedan. Då fanns inga tankar alls på att kunna göra någonting med honom. Alltså åka iväg osv. Nu kan vi hitta på saker. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0