Snabbt och lätt

Många saker att hålla reda på nu känner jag. 

Har fått kallelse till förlossnings läkare för ett igångsättnings samtal. En hel månad innan beräknad fl dag. Trodde aldrig jag skulle få komma på samtal så tidigt. Men ändå skönt att ev få ett beslut om jag kan få bli igångsatt eller inte. Så man vet. Med Leya fick jag ju inte träffa fl läkare förrän jag hade gått tiden ut. 

Socialtjänsten ringde redan idag. De blir dem handläggarna som jag träffade igår. Vilket känns bra, tyckte dem kändes helt ok. Så uppstartningsmötet är redan nästa vecka. Lika bra att sätta igång, så att utredningen blir klar.

Beställt hem en vampyrdräkt åt Elias som han kan ha på halloween discot nästa vecka. Alla barn är inbjudna, men bara Elias som kommer gå dit. Dem små får vara hos farmor. 

Sen är de tider till barnmorskan, psykologen, bvc osv osv.  Alltså utan en kalender hade mitt liv rasat just nu. Någonting varje vecka de dagar som pojkarna är på dagis. 

En sak som togs upp igår med var om jag ev skulle få utökade timmar åt Liam med på dagis som avlastning här hemma. Något jag igår inte såg som något större behov av. Men efter lite tänkande och funderingar kommit på att de kan vara en bra lösning nu ett tag fram över iaf. Så behöver få tag på bvc så hon skickar in de till kommunen. ( de var psykologen och bvc sköterskan som kom med förslaget ) 
Detta fram till årsskiftet till att börja med så får vi se sen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0