Shopping

Idag efter dagis åkte jag och barnen till Kinna för att köpa present till minsta kusinen. Skulle ha raggsockar till barnen med hade jag tänkt. 
Men vet ni, Kappahl hade till Leya men inget till pojkarna. Och Lindex hade ingenting alls. 
Vi är inne mitten av Oktober och affärerna har inte raggsockar inne. Hallå. De är faktiskt kallt ute.

Sak samma, inget att hänga upp sig på.
Vi passade på att fika på Träffpunkten, var bara ett utbrott med att slänga sig på golvet för att han inte fick både risk frutti och kaka ( han hade ju ätit på dagis innan ). Men de löste sig.

Sen en sväng in på Nille. Så mycket saker jag vill ha där inne. Men idag var de penslar som skulle köpas och så blev de lite saker till halloween. Vi firar ju inte de på något sätt och vis, men lite annorlunda godis kan man väl ha ändå? Elias valde 3 olika halloween hinkar som vi kan ha godis/ chips och popcorn i. 10kr st så de var ok. 

Sen fick vi sätta oss i bilen igen och åka till Visko. De var en utmaning måste jag säga. Liam som inte sovit middag höll på att riva affären. 
Mätte fötterna och i skorna, visade sig att Liams gummiskor han har nu är för små. 2mm kvar. Jaha, jan har inte klagat. Så de fick bli ett par gummiskor, fodrade gummistövlar och vinterskor åt honom.



Och Elias fick fodrade gummistövlar och vinterskor. 





Ingen bra bild, men hade jag blixten på så såg man bara reflexerna. 

Leya hade rätt strl på sina skor, så slapp köpa nytt till henne. Blir rätt dyrt att köpa skor till alla på samma gång. Kom ganska billigt undan ändå idag. 5 par skor för 1335kr

Sen till Mc Donalds som jag lovat barnen om dem skötte sig. Vilket jag tyckte dem gjorde trots lite bus. Men inget bråk och skrik som vi brukar ha de.

Åkte hem och åt. Orkade inte sitta där inne själv med barnen. 



Gott, otroligt onyttigt men orkade verkligen inte att laga mat idag. 

Barnen somnade tidigt och snabbt idag. Ingen middagsvila alls, dem gick på övertid en bra stund innan jag fick gjort dem i ordning. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad sugen jag blev på att handla raggsockar nu! Jättesött, och smart.

2013-10-17 @ 19:40:13
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0