ROS möte

Idag lämnade jag Leya till farmor för ett ROS möte. ROS står för Råd Och Stöd. 
De var jag, psykologen, BVC sköterska och socialtjänsten. 

Mycket spänningar inför dagen var de, vilket resulterade i att jag hade huvudvärk redan innan mötet. 
De var 2 handläggare från socialtjänsten som kom och berättade hur allt fungerar till grunden. 
Om jag ville göra en ansökan så kommer en utredning startas. Inget kommer hemlighållas utan jag är med i alla beslut. Dem kommer inte gå djupare än nödvändigt för utredningen. 
Så jag gjorde en ansökan idag, så kommer en handläggare kontakta mig och göra upp en plan. 

När utredningen är klar så får vi se vad för insatts som kan passa oss bäst. 
Vi har ju vart inne på en kontaktfamilj, men när dem rabblade upp olika insatser så blev jag vilse. Kanske någon annan insats passar bättre? 
Men som sagt, utredningen får avgöra insatsen. Inget som bestämdes idag. 

När vi kom hem var jag helt slut. Är de varje gång jag vart hos psykologen med, men idag när även socialtjänsten var med tömdes jag totalt. Undra vad de är som gör de? För samtidigt tycker jag de är skönt att prata med någon utomstående och verkligen bolla olika tankar och funderingar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0