Mer kakor

Idag skulle de bakas mer kakor. Pepparmintstoppar. Fast jag hade glömt köpa pepparmints droppar så de fick bli med arraks smak. 

Så enkelt recept och gott blev de

175 grader på ugnen, i receptet står de att de blir ca 60st men jag fick de till ca 35st ( 15 gram deg i varje boll )

200 gram smör
1 dl potatismjöl
1 dl florsocker
4 dl vetemjöl

Blanda allt till en fin deg
Rulla små bollar ( jag gjorde tärningar )
Gör en fördjupning i varje boll ( tärning )

In i ugnen ca 10 min
Låt kallna



200 gram blockchoklad ( 100 gram står de i orginal receptet, men de räckte bara till hälften )
Pepparmyntsdroppar ( Arrak gick fin fint med )efter smak.

Smält chokladen i vattenbad och tillsätt dropparna. Klicka i varje kaka och låt stelna



Nu ska vi bara låta bli dem till kalaset med :-)



Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-10-02 @ 15:47:42
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0