Kläder

Alltså jag blir så arg på vissa kläder. Eller egentligen inte kläderna såklart utan affärerna som säljer dem. Och ska man dra de längre så är de ju tillverkarna. 

Elias fick denna tröjan av farmor när han fyllde år


Jätte fin tröja. Tunnt och mjukt material. Jag tvättar ALLTID kläder innan de används första gången då jag vet hur mycket gifter osv de finns i tyger. 
Jag fick en kännsla av att jag skulle tvätta denna för hand ( de står att man ska tvätta den i 40 grader i maskin ) 

Och TUR var ju de. För vattnet var knallblått. Tvätt i medel en gång och sen fick jag skölja 8 gånger innan vattnet inte var färjat. Ingen varning på lappen ingenting. Om de är så att något färjar borde de då inte finnas en varning om att de ska tvättas separat?
Om jag hade tvättat denna med annan mörktvätt ( finns ju även ljusare kläder jag tvättar som mörktvätt beroende på vad ) så hade ju de vart förstörda.

Hade ju detta problem med vissa kläder i sommras som jag köpte på gekås. De kläderna fick jag slänga pga att kläderna förstördes i maskinen.
Helt sjukt dyrt blir de iaf när de inte finns varningar på kläderna

Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch, sånt är så tråkigt! Sånt borde inte få hända.

2013-10-12 @ 19:53:00
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0