Dagen

Idag gick eftermiddagen inte alls bra. Till viss del har jag förståelse och till viss del inte. 
Och de är svårt att dela upp de i vad som är vad.

Liam och Leya har fajtats mer eller mindre hela dagen. De fajtas om leksaker och uppmärksamhet. Båda två har en enorm vilja. De slutar oftast med att båda kommer grinandes och skrikandes till mig. Och då slåss dem om vem som ska vara nära mig, och då slutar de alltid med att jag måste sätta mig på golvet ( vilket slutar med att jag får otroligt ont när jag ska resa mig upp ) för att de, ska kunna sitta och bli tröstade i varsitt knä.  Så långt ifrån varandra som de går för att dem inte ska nypa, bita eller slå varandra. 

Elias har inte lyssnat på någonting jag sagt idag, har fått höja rösten flera gånger i timmen.
De springs och hoppas runt dem små hela tiden. 30 sekunder håller han de jag sagt och sen börjas de om. Så tröttsamt att hela tiden upprepa sig. Han har tjatat och tjatat om allt och ingenting. Han ställer samma fråga 15 gånger och han får samma svar 15 gånger men ger sig inte. Tillslut tappar jag tålamodet, jag orkar inte. Svårt att stänga av när man hör alla på samma gång och ljudnivån är upp över taket. 

Skriker till för att få alla att tystna, helt chockade står alla 3 och tittar på mig och då kan jag prata lugnt tills dem börjar igen 1 min senare. 

Elias är så förväntansfull inför imorgon då han ska sova hos R. R är en tjej som kommer vara lite avlastning för oss. ( iaf fram tills mötet med socialtjänsten ) då får vi se vad dem säger )Annars anlitar vi R själva som barnvakt, om dem inte kan ha henne som avlastning. ( de ska ju göras utredning osv om vi får beviljat avlastning )
Elias gillar R jätte mycket, och jag känner mig trygg att lämna Elias med henne. Och de är viktigt för mig att jag och Elias är trygg med henne. Elias känner henne redan då hon jobbat på dagis en hel del de sista. 

Så att Elias inte har kunnat fokusera de två sista dagarna tror jag har med detta att göra. Han längtar jätte mycket. Hoppas att de kommer att fungera bra så att de blir fler gånger. Imorgon är de en prov natt, vi kommer ju vara hemma om de inte skulle fungera. Allt för att alla ska känna sig trygga :-)

Detta inlägg blev längre än vad jag hade tänkt mig. Men ibland behöver man skriva av sig saker. 
Nu ska jag sova. 
Natti natt på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0