Bra dag

Hämtningen på dagis gick bra. Barnen visste att vi skulle åka till Stenungsund och ta kort.
Bilresan gick bra också. Kan ha mutat dem också om dem höll sig lugna i bilen ;-)

Kom fram 1,5 timma innan barnen skulle fotograferas. Ut med barn, på med skor och jacka. Inser att jag glömt ta med Leyas jacka. Halvt panik. Men hon fick ta Liams tjocktröja. Något för stor. 



Gick till Lindex eftersom jag behövde nylonstrumpor till morgondagens fest. Och hittade då att dem hade 20% på alla ytterplagg för barn. Liam behövde ju overall eftersom vi inte hittade de på Gekås i hans storlek. 
Han valde helt själv


Sen var de dags. Pappa kom och mötte upp oss.
Bytte kläder på barnen. Berättade vad vi ville ha och fotografen ( Bosses klasskamrat ) tog korten och fångade barnens intresse. Blev jätte fint syskonkort. Sen skulle Leya ta enskillt kort. Hon var lite svårflörtad. Men Elias hjälpte till med ett gossedjur och lockade henne till att skratta. 
Tror vi tog kort i MAX 10-15 min och sen var de klart. Barnen skötte sig kanon. 

Barnen fick några godisar ( mutor om dem skötte sig under fotograferingen )

Sen blev de pizzerian och få mat i magarna innan vi skulle åka hem igen.





Lämnade av Liam vid lastbilen. Han skulle jobba klart med pappa och åka hem med pappa :-)



Jag, Elias och Leya åkte till Jysk innan hemgång. Köpte nya täcken hem. 150kr st. Helt ok liksom. 

Var hemma 18.55 och snabbt in och handla, affären stänger ju 19 så de var i sista stund hihi. 
Men kom ju på att jag inte har någon bil imorgon så var ju tvungen att handla idag. 

Hem, lägga Leya som var super trött. Fixa de jag inte hann i förmiddags. Disken, tvätten osv. 
Bosse la Liam när dem kom hem och sen blev de mys med Elias. Han la sig 21.40 ikväll. Inget bråk eller någonting. Skönt.  Verkligen en bra dag, så jag lägger mig utan dåligt samvete. ( ofta jag grubblar på kvällen på vad man kunde gjort annorlunda osv.) men inte i kväll..

God natt på er




Kommentarer
Postat av: Hanna

Härligt! Brukar stoppa in såna dagar i minnesbanken och plocka fram när det är jobbigt.

2013-10-26 @ 07:22:05
URL: http://hannabengtsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0