Lördag-Söndag

Hur hittar man ny energi när de är konstant bråkande och tjafsande mellan barnen?
Någon som har tips?

Leya har legat runt 39 graders feber hela helgen. Mycket gnäll och skrik och hon vill vara nära hela tiden. 

Liam vill vara nära om Leya är nära, de bara är så, får lillasyster något vill han med.

Elias känner sig utanför hur mycket tid vi än ger honom. ( en av oss är med Elias och en med dem små ) för att ha alla går inte utan bråk. 

Veckorna är lättare att få ihop på något sätt, när jag är själv. Men då är även pojkarna och leker av sig på dagis vilket underlättar enormt.

I Lördags hämtade vi hem mat istället för att gå ut och äta eftersom Leya är sjuk. 
De blev pizza, Elias ville ha taco tallrik. 
Leya sov medans vi åt, hon var helt slut. Sen åt hon lite av Liams pizza och lite av Elias tacos. Men hon har ingen aptit. Hon vill inte ha vällingen heller.




På söndag morgon åt Leya 1/2 ägg och 1/2 macka. Bäst hittills på3 dagar. 
Men ville inte äta något innan hon la sig. 
Leya var glad efter ett bad, men började skrika när jag tog på henne en tröja. Klämde lätt på öronen och hon skrek mer. 
Nu har hon fått alvedon och nässpray och hoppas trycket lättar. Annars blir de att ringa vc imorgon. 

Nu sover alla barnen och pappan har åkt och jobbat. Jag bloggar, ser på tv och ska strax ta en dusch. 
Måste hitta energi. Hoppas den kommer tillbaka så fort bebis kommer ut. För nu vet jag inte hur jag ska hitta den, värk i varje rörelse. 
Måste ändra kosten, helst innan bebis kommer, jag vet. Men samtidigt orkar jag inte fixa olika sorters mat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0