Helgen

Vi började helgen på fredagen då barnen var lediga från dagis. Åkte till Ullared och köpte nya byxor till pojkarna eftersom jag råkat färga dem i tvättmaskinen. Och köpa present till farfar och Conny.

Sen blev de lunch innan färden bar mot Örkelljunga till Farfar och Soli.

Jag och barnen kom några timmar före Bosse, och där blev de en lunch till, pannkakor till barnens glädje.

Sen vart de lek och bus innan pappa kom och de blev middag och lite prat.

Liam skulle sova med pappa i lastbilen och var jätte glad för de.

Lördagen vaknade vi tidigt. Elias låg och läste saga högt. Såg att han fått massa bett i pannan, nacken och armen.
Vid 12 kom även Johan med familj och Conny & Ann. Lisa trodde att Elias var att E var överkännslig mot mygg/ knott bett. Och farmor tyckte de såg ut som spindelbett.

Vi åt en sill lunch och satt och pratade. Barnen lekte och stojjade.

Elias fick gå ut i lastbilen och vila en stund när de slog över. Slutade lyssna och bara slängde sig ner och skrek. Liam höll sig hela dagen och Leya sov bara 20 min + 15 min på dagen.

De fina vädret kom och vi gick ut och satte oss på altanen. Barnen sparkade fotboll och körde lite basket.

Sen blev de kyckling middag innan vi åkte hem. Kl 19 åkte vi från Örkelljunga, Liam somnade 5 min efter att vi åkte och Leya höll sig vaken hela vägen hem. Hon hade en handduk och lekte tittut nästan hela vägen hem.

Väl hemma 20.45 ville Liam vänta på pappa. Så när vi hade bytt blöja och allt var klart satt vi ute på trappan och väntade på pappa och Elias.

Trevlig helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0