Fredag -Lördag

Så mycket tjaffs efter dagis så jag kännde att dagen inte riktigt blev så bra. Men men.
Vi fixade hamburgare till middag och satt i skuggan på altanen och åt. Mycket mysigt.
Pappan var sen så de var som vilken vardag som vanligt med samma rutin och prossedur.

När barnen kommit sig i säng gick jag ut och rensade klart rabatterna och under häcken. Häckens grenar var väldigt vassa så de såg ut som vi hade haft en vild katt hemma. Min höger arm var helt sönder riven.

20.30 gick jag in och då hade jag hunnit vattna med. Effektiv utan barn och när värmen lagt sig lite.

Bosse kom hem 20.55. Jag fick en present av han då. En GPS. Tror att han tycker att jag kör fel lite för mycket ;-) och så hade han nog lite dåligt samvete för att han blev så sen hem.

Lördagen började mysigt. Frukost ute på framsidan i skuggan.
Barnen gick och lekte medans vi satt kvar och mös i värmen. Bosse började klippa gräset och jag och ungarna tog en promenad till affären. Vi vill inte ha ungarna springandes i nyklippt gräs innan vi krattat upp.

Köpte glass och satt utanför och åt den innan vi gick hem igen. Elias cyklade både ner och upp. Jätte duktig var han på de.

Mer lek innan de var lunch för dem små och vila. Kom en störtskur och allt blev genomblött på ett par sekunder.
Jag och Elias åkte till Ullared och åt lunch och sen handlade vi. Först på Netonnet, färgpatroner till skrivaren och sen blev de ju givetvis en tur på Gekås. Barnen skulle få varsinn kratta och sen blev de lite annat med. Hittade ett par mamma byxor, ska prova dem snart och se om dem passar. Bra att bo nära, slippa stå i köer och prova där inne.

Grillade ikväll, baksidan var helt underbar. Svalt och skönt. Nu ligger barnen och sover och jag är så trött denna kväll så jag ska fixa iordning mig och lägga mig. Sambon är inte så rolig idag med hockeyn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0