Blöjor

Alla säger att de är så dyrt med blöjor osv och att barnbidraget går åt till enbart blöjor ( har hört flera säga de ). Men då undrar jag vilka blöjor köper ni?
Jag köper Libero till båda barnen nu. Innan hade Leya Pampers. Alltså "märkesblöjor" Men inte sjutton köper jag blöjor för ett helt barnbidrag. Inte ens på 2 barn.
Varje blöja för Leya kostar 1,65kr och för Liam 1.90kr
Oftast byts de blöjor 3-4 gånger om dagen, om de inte hänt olyckor vill säga. Ett paket räcker ca 2 veckor. Alltså behöver jag ca 4 paket blöjor i veckan. De blir bara 400kr. Så de där med att ett helt barnbidrag går åt till blöjor köper inte jag. Eller byter ni blöja varje gång barnet har kissat?
 
När vi var på baby&barn mässan i Göteborg var de några från Blöjbudet.se där. Dem påstod att deras blöjor var billigare än märkesblöjorna i affärerna. Men jag räknade på de ( måste vara lite prismedveten )
Deras blöjor kostar för Leya 1,91kr st och Liams 2,30kr st.
Så hur dem får de till billigare än Libero vet jag inte. Men jag gick inte på de.
Fick även med två till dem var att prova. Och de ghorde jag. DDe var tunna blöjor och dem höll tätt. Men jag tyckte dem var onödigt långa. Leyas blöja hamnade långt över naveln och likaså Liams. Klumpigt skulle jag vilja säga. Men de är jag de.
 
Dem skickar sina blöjor med DHL och levererar vid dörren så man slipper kånka hem blöjor. Hade ju var jätte praktiskt om man inte behöver till affären och handlar. Och handlar man blöjor för 500kr på samma gång slipper du frakten. Annars blir de ju frakt också och då blir ju blöjan ännu dyrare.
Men jag behöver ju ändå handla mat, då kan jag ju likaväl köpa med mig blöjor eller? Kan ju förstå dem som inte har körkort, att de är bökigt att släpa hem blöjpaket och matkassar på buss eller i vagnen.
 
Nä, detta företag kunde inte lura mig, de lät billigt. Varje blöjpaket kstar 69kr. Men endast med 30 och 36st blöjor i paketet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0