Vilja

Alltså jag har mer vilja än energi just nu. Vilket stör mig enormt. Jag har massor jag vill göra INNAN lillebror kommer ut till oss. 
Men behovet av sömn stör min vilja. Sover så fort barnen lägger sig på dagen. 
Och sen vill jag ju kunna vara med barnen med när dem är vakna och inte bara greja. 

Jag har iaf fått gjort en del saker idag som jag kan bocka av.

Lagt upp gardinerna i Elias rum och vårt sovrum. ( va lite för långa )
Skruvat ihop de sista skruvarna i lillebrors säng och bäddat den.
Gjort köttbullesmet och stekt 2kg köttbullar till jul. 
Satt ihop babysitter efter tvätt

Saker som måste göras innan lillebror kommer är:

Koka nappar och nappflaskor 
Packa bb saker till bebis
Packa bb väska till mig ( men svårt då jag använder kläderna nu med )
Se till att hela tiden ha allt tvättat så de bara är att packa ner.
Packa barnens väskor inför förlossning. 

Och så de eviga städandet. Vill ju hålla de fint hemma så de inte är kaos.
Handling inför jul osv kommer sambon få sköta. Nu ska han ju vara hemma ett tag ( efter att han kommer hem på fredag ) 

Finns säkert mer att göra. Men de var detta jag kom på nu :-)

Sen är de ju allt de vardagliga utöver

Ta hand om barnen
Tvätta
Städa 
Diska
Laga mat


Men som sagt, energin finns inte som jag vill och så mår jag dåligt av de. Samtidigt försöker jag intala mig själv att låta mig vila eftersom de faktiskt inte är långt kvar. Måste ju även samla kraft inför förlossningen. Men min hjärna samarbetar inte med mig. 

Nä, nu ligger barnen och jag ska kika lite på tv innan sängen ropar på mig

Kommentarer
Postat av: Ruina - fyra barn under tre år

När jag har varit gravid har jag haft en total orkeslöshet, ALLT känns oövervinnerligt jobbigt. Att böja mig ner och plocka upp något på golvet är en kraftansträngning som heter duga. Så när energin återvänder några veckor efter förlossningen känns det underbart! Imponeras av att du ändå orkar göra så mycket som du gör.

Svar: Känns som jag inte riktigt haft något val eftersom jag är ensam på veckorna. Har liksom fått tvinga mig själv till mycket. Men nu är jag slut i kroppen och vill bara få ut lillebror.
Livet på Marsvägen

2013-12-14 @ 21:24:36
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0