Slapp dag

Elias stannade hemma från dagis idag. Inte för att han var jätte dålig men han bara ville. 
Vi mös med frukost framför teven, sen somnade jag en stund i fotöljen. 
Ner och jobbade undan på kontoret, Elias följde med och de gick bra. 
När jag bara hade lite kvar att skriva ut ropade Leya. Men jag gjorde klart de sista innan jag gick upp ( hon var inte arg eller ledsen utan ropade bara att hon var vaken )

När jag kom upp hade Busan tagit av sig blöjan ( måste köpa blöj Trosa ) och de var nerkissade överallt. Täcke och kudde, lakan ja ALLT. så bara att riva ur allt och slänga i tvättmaskinen. 
Och medan jag höll på med detta passade hon på att kissa på golvet med. Busunge. 

Eftersom Elias inte var på dagis och lekt av sig massa energi så lät jag honom vara uppe när dem små sov middag sen. Och de resulterade ju givetvis i en eftermiddag med bråk, gap och skrik. 
Jag vet att han är 5 år och han borde inte sova middag. Men vad ska jag göra? Han kan inte vistas i samma rum som någon om han inte fått sova på dagen. De blir bråk direkt. Om han däremot sover en stund så kan eftermiddagen fungera någorlunda och vi har de mysigt. 
Idag slutade de med att han åkte i säng kl 18 för de gick inte längre. 

Dem små kan hoppa över middagsvilan, dem blir liksom bara extra busiga av övertrötthet medan Elias blir bråkig och omöjlig att ha att göra med. Dem är som dag och natt. 

Jag har 0 energi med. Så fort jag sätter mig så somnar jag. Så är barnen vakna gäller de att jag håller igång. 
Idag har de dock inte blivit någonting gjort eftersom jag somnat + allt bråk på em. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0