Planering

Känns som planering är a och o just nu. Mycket att fixa och dona med. Även att jag vet att jag kanske inte blir igångsatt den 16 dec, de är ju en bedömning som kan leda till igångsättning samma dag. 

Så min planering just nu är att få allt klart innan dess. Jag vill kunna komma hem till ett fint och rent hus där de mesta är förberett inför julen. De som går iaf. Köttbullar ska göras och frysas in. Lite julgodis ska göras, kanske görs när vi kommit hem. Vet inte. 

Detta ang amning med. Min bm var väldigt negativt inställd till att jag inte ville amma denna gången. Kändes så svårt. Jag vet att de är bra med amning och ja jag skulle vilja kunna amma länge. Visst hade de vart de bästa. 

Men jag vet också hur mycket tid de tar. Jag vet av erfarenhet att barnen inte får bra tag, de gör svin ONT. Jag vet hur mycket ensam jag är hemma. De är liksom jag som ska fixa allt kring alla barnen hämta/ lämna på dagis osv. De är jag som ska göra all mat och städning osv. ( när B är hemma gör han mycket men när jobbet kommer igång menar jag nu )

Men även innan bm var negativ har jag funderat och tänkt. Rent praktiskt under bb tiden är de lättare med amning och då hinner bebisen att få i sig råmjölken som är nyttig. Och jag som inte vill vara till besvär slipper kalla på hjälp varje gång bebisen ska ha mat. Då klarar vi oss själva. 
Men sen när jag kommer hem kommer jag nog ge flaskan med ersättning. Jag har aldrig trivts med att amma offentligt heller så blir ju jätte låst att bara vara hemma. Att amma hemma i mitt egna hus utan folk runt om går bra. Men har jag besök eller är hemma hos någon annan funkar de inte alls

Jaja, får se hur de känns när bebisen kommer. Kanske är en bebis som  är "diskret" och inte bökar vid amning så de kanske funkar. Men ingen av dem andra har vart lätta att amma. 

Skit att sådana här tankar ska komma så här på slutet för jag har ju vart säker på min sak från början. Ersättning och sånt finns hemma. 
För att amma behöver jag köpa amninhsnapp, bh inlägg och lite sånt. Gahh vad jag avskyr att stå i ett vägskäl och inte veta vilken väg jag ska ta. 

Är avunsjuk på dem som lätt kan amma ute offentligt. Jag är för blyg för de. Jag har absolut inget emot folk som ammar offentligt. Bara jag som inte kan. 

Hmm inlägget skulle handla om planering och inte amning. Jaja




Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag HATADE att amma offentligt. Gjorde det ändå, eftersom ungjäkeln vägrade flaska. Men har redan bestämt att om det blir fler barn så ska de "flaskövas" direkt. Minst ett mål om dagen ska vara flaska. Du kanske också kan halvamma? Så får barnet mjölken, men du slipper vara låst alla mål om dagen?

Vi var stenhårda med granen direkt "se men inte röra!". Och det har satt sig. Verkar det som... haha får se om hon klarar hålla sig borta fram till jul.

2013-12-04 @ 19:15:13
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Ruina - fyra barn under tre år

Låt inte någon annans åsikt angående amning ändra din egen bara, gör som du känner för :-)

Svar: Jo men jag är så tu delad. Vill både och.
Livet på Marsvägen

2013-12-05 @ 21:03:07
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0