Hemma

Idag blev vi hemskickade. Lille T vill inte komma sig ner riktigt så läkarna vågar inte ta hål på hinnorna. Risken är för stor att navelsträngen kommer med vattnet och blir klämd av bebisen. Och då blir de akut snitt. Och nä, de vill vi inte riskera. 

Så nu inväntar vi att de startar hemma. Annars har vi en tid på måndag förmiddag för att kolla igen om T har kommit ner tillräckligt för att ta hål på hinnorna. 

Dagen har vart allt annat än bra. Har gråtit konstant och mått allmänt dåligt. 
De bästa har ju vart att faktiskt fått träffa barnen och pussa och krama på dem. 
Somnade på soffan när dem små sov och pappa och E var och handlade. De var välbehövligt efter 2 helt sömnlösa nätter på förlossningen. 

Nu känns de bättre att vara hemma iaf. Och nu har även slemproppen lossnat så de känns ju ändå som att någonting är på G. Även att de inte visar när de kommer. Men är ju öppen 3 cm men har för lång tapp kvar. 


Känner mig rätt stor och vill att T kommer ut nu



Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch din stackare!

2013-12-20 @ 19:36:22
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Therese

Åh gumman! Förstår om du är ledsen och trött. Man längtar ju så efter den där lilla bebisen som man har väntat på så länge.
Tror allt att det kommer köra igång nu i helgen. Håller tummarna för det.
Tänker på dig. Kram

Svar: Jag hoppas också. Tänk om Bosse får rätt, han har sagt 21 dec hela tiden ;-) jag vägrade tro de eftersom dem skulle sätta igång de 18 dec
Livet på Marsvägen

2013-12-20 @ 19:40:48
Postat av: Carro

Bebisen kanske vill födas i januari istället, därför han inte gör sig redo. Lycka till när det väl blir dags!

Svar: Hoppas jag inte. De räcker att ha gått över tiden 14 dagar med Liam. Nu kommer dem ju ha koll på allt eftersom jag är öppen 3cm
Livet på Marsvägen

2013-12-20 @ 21:14:38
Postat av: Carro

Jag har gått 15 resp 12 dagar över med mina barn, så vet hur det känns! Kämpa på så har du snart din goding👶

Svar: Ja jag har ju gått över med dem andra barnen med 7,14 och 5 dagar. 2 sista med igångsättningar.
Livet på Marsvägen

2013-12-20 @ 23:55:38
Postat av: Hanna

Hoppas det kommer igång! Kram

2013-12-21 @ 08:03:57
URL: http://hannabengtsson.blogg.se
Postat av: Camilla ♥ 130510

Håller tummarna att han kommer snart!

2013-12-21 @ 12:06:31
URL: http://mirabilibus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0