Helg

Ingen bebis i helgen ( trode inte de heller visserligen ) varför skulle denne vilja komma tidigare liksom. Haha
Men lite skönt hade de vart om bebis hade kommit i helgen, då hade jag inte behövt oroa mig inför veckan som kommer. Bosse är nämligen på väg till Örnsköldsvik och kommer inte kunna komma hem innan Fredag em/ kväll. 
Så nu hoppas jag på att bebisen verkligen stannar veckan ut. 

I Fredags åt vi tacos vilket barnen älskar. Och jag gjorde köttbullar till julen och frös in. Ska göra mer, för hade inte tillräckligt med köttfärs hemma. 
Pojkarna var uppe längre än Leya och åt popcorn och ostbågar, jag höll mig på avstånd då jag inte klarar lukten av dem. Nu hade jag turen att vara tät så jag kände inte så mycket ändå. 

Lördagen bestod av att B och E åkte till tippen med skräp sen renoveringen i källaren. Jag och dem små gick ut och lekte i snön ( dem små lekte och jag gick runt ). Leya tyckte de var kul, men på gräsmattan var de lite mjukt så hon sjönk ner och ramlade ofta. Ropade då på mig och sen var de full fart på henne igen.
När pappa kom hem fick han agera bärgare då fogarna värkte för mycket på mig.


Så här såg de ut titt som tätt ;-)


Busan


Busen



Att slänga sig i snön var kul

Elias fick jag inget kort på. Han sprang runt hela tiden :-)

Gick in i värmen efter ett par timmar ute och fikade. Sen var de dags för barnen att vila och jag och Bosse jobbade undan på kontoret och i tvättstugan.

Ingen orkade laga mat, som vanligt på lördagar i detta huset. Så de blev mat från hotellet. Men innan de satt familjen och ritade lite. Även pappa







Pappa ritade bilar, förvånande va?

När vi skulle äta plockade jag och Elias bort vår pepperoni från kebabtallrik. Men Liam snöt dem direkt. Pappas pojke, han äter dem som godis



Söndag och halvkaos som vanligt. Alltid då barnen vet att pappa åker och jobbar. 
Men nu är de sista veckan innan långledigt. Ska bli så skönt att inte ha allt själv hemma på några veckor. Och detta är första gången Bosse kommer vara hemma ett tag efter bebis ankomst. Både med Liam och Leya har han jobbat dagen efter vi kommit hem från bb ( nackdel med egenföretagare )

Elias har vart ute och skottat ett par timmar idag med. De snöar något så fruktansvärt. Och sen Elias gick in för 2 tim sedan har de nog kommit 4-5 cm till. Hua

Jag kunde inte låta bli. 



Bebis fick också tomtekläder.
Så nu kära bebis får du ta och komma ut innan julafton, men vänta till efter Lucia så pappa hinner hem igen. 

Nedräkningen har börjat till 16 dec då vi ska till läkaren och förhoppningsvis bli igångsatta. Hoppas att de går lättare denna gången.





Kommentarer
Postat av: Lisa

Så mysigt med snölek!

2013-12-08 @ 19:55:30
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Vilken mysig dag!

2013-12-09 @ 07:10:00
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: terese

Vad gulliga tomtekläder :) ser ut som en riktigt liten julfamilj=) grattis till den kommande :)

2013-12-10 @ 17:49:38
URL: http://tesslashes.blogsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0