Fredag förmiddag

Jag och Leya har grejat här hemma. Plockat undan, dammat och dammsugit. Och dammsugit källaren. 
Leya älskar att vara med och dammsuga och skrattar högt varje gång jag närmar mig henne. 

Tvättat har vi också gjort. Och busiga pojkarna hade stängt av elementet i tvättstugan igår så tvätten torkade ju inte. Suck! Men nu är 3 maskiner upphängda och jag ska ha bättre koll på elementet..

När jag sa att vi snart skulle åka och hämta pojkarna på dagis gick hon direkt till hallen och hämtade sina nya vinterskor. Och Gud så arg hon blev när jag inte tog på henne dem direkt. 

Nu vilar alla barnen. Elias vill ut och skotta snö efter vilan så han var noga med att lägga sig idag så han orkade :-)
Jag tackar verkligen inte nej till hjälp med skottningen kan jag lova. Tack Gert för att du erbjöd dig att komma bort och hjälpa mig, hade jag inte lovat Elias hade du gärna fått komma :-)

Bosse som inte satt på vinterdäcken på pickupen ännu skulle göra de idag. Inte en dag för sent kan jag tycka. 
Jag har vinterdäck på, men satan så halt de var i backen här hemma. Vad är de för fel på att sanda när dem ändå plogar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0