Dålig start

Ute och saltade trappa och garageuppfarten kl 6 i morse och satte in syskonvagn i bilen. Gick bra. 
Sen skulle jag köra ner Elias till dagis. Och bil fan startade inte. Halvt panik, dåjag  vet att jag inte kan gå ner. 

Ringde och väckte sambon som inte hade kommit sig i säng förrän mitt i natten. 
Batteriet hade dött. Anledning: jo värmarn har vart på i omgångar i helgen och ingen av oss tänkte på att starta upp bilen en stund efter. Klantigt? JA

Ringa bilverkstaden, och dem är så hjälpsamma. Så 10 min senare kom dem och hjälpte mig med att starta upp bilen. 

Sen när vi åkte ner, körde jag super sakta då de är blankis på vägarna. Körde i 10km/h när jag skulle svänga till dagis men de gick inte att bromsa, bilen fortsatte bara frammåt. Så fick köra runt och försöka igen. 
Från de hållet i korsningen var de ingen höjdre. Bilen gick som den ville och jag var nära diket kan jag säga och glad är jag att jag inte mötte någon där. 

Fy fan vad jag hatar vinter. Och framförallt tycker jag att de är dåligt att dem inte saltar/ sandar tidigt på morgonen då folk ska till kobb osv. 

Jag ska upp till uddevalla idag. Men vet inte om jag vågar om jag ska vara ärlig. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad läskigt! Tur att det gick bra ändå!

2013-12-09 @ 18:43:09
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Me & My Baby Dolls

Så typiskt att sånt händer när man har bråttom nånstans!

Hur mår ni annars? Friska och krya allihopa? Kram

2013-12-09 @ 20:24:36
URL: http://mybabydolls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0